Možno tomu neuveríte, ale pod pomerne krátkou prednou kapotou si miesto našiel úplne nový, atmosférický vidlicový desaťvalec s objemom 5,0 litra.
Tuningovým úpravám sa medze nekladú a v tomto prípade to platí minimálne dvojnásobne. BMW radu 1, konkrétne kupé predošlej generácie s kódovým označením E82, sa dostalo do rúk pomerne neznámej firme TJ Fahrzeugdesign z Nemecka. Tá si ako základ pre svoje plány zobrala na paškál najslabšiu naftovú verziu 118d a patrične, doslova extrémne ju vylepšila, alebo lepšie povedané vymenila. Ako vidíte na fotografiách, 1-ka disponuje paketom zo špičkovej verzie 1M, hovoríme teda o rozšírených blatníkoch a naozaj športovo ladených nárazníkoch, pričom vzadu evidujeme jemný spojler a až štvoricu výfukov. Najmenšie BMW je pritom postavené na nových 19'' diskoch samotnej automobilky a v zadných partiách nájdeme viaceré nápisy, vrátane označenie 1M CSL.
Súdiac podľa toho sa teda o naftovú motorizáciu nemôže jednať, keďže tieto plakety zdobili exempláre s nadupaným šesťvalcovom o výkone 340 koní. Avšak, ani ten sa pod kapotou nenachádza, tak čo teda?! Možno tomu neuveríte, ale pod pomerne krátkou prednou kapotou si miesto našiel úplne nový, atmosférický vidlicový desaťvalec s objemom 5,0 litra. Motor pochádza z predchádzajúcej verzie ostrej M5-ky. Ako by toho však nebolo málo, pôvodný výkon, ktorým vtedy takéto M5-ky disponovali teda 373 kW / 507 koní, technici vyladili až na 409 kW / 555 koní! Okrem toho pribudla aj sedemstupňová prevodovka SMG, ktorá posiela tento brutálny výkon len na zadné kolesá, čo s týmto ľahkým a extrémne výkonným automobilom narobí určite pozoruhodné veci.
Akcelerácia z nuly na 100 km/h trvá tejto malej raketke približne 4 sekundy, zatiaľ čo na 200-ke sa ocitne za necelých 12 sekúnd. Maximálnu rýchlosť, 300 km/h, dosiahne pritom len za 36 sekúnd! Pokiaľ chcete mať teda v garáži malý superšport, ktorý váš sused určite mať nebude, stačí si len doviesť svoju "sociálnu" verziu 1-kového bavoráka a priplatiť si už "len" 85-tisíc €!