Limitovaným talianskym pečivom vyvolali medzi Slovákmi poriadny ošiaľ.
Biznismen a influencer Yaksha si pre svojich fanúšikov pripravil jedinečný valentínsky darček. V spolupráci s remeselnou bratislavskou pekárňou Kruh vytvorili obmedzený počet kusov známeho talianskeho sladkého pečiva s názvom panettone.
Cena limitovaného dezertu, ktorý nazvali LOVE THEM PANETTONE, však niektorých môže zaskočiť. Predávajú ho totiž za 40 eur a hneď v dvoch prevedeniach: malina/čokoláda a pistácia/višňa.
Na porovnanie, v talianskom obchode by si za panettone s rovnakou gramážou zaplatil 20 eur a v slovenských potravinových reťazcoch si obľúbený zákusok kúpiš už od 15 eur.
Yaksha s Kruhom k ich exkluzívnemu pečivu zo 100 % kvásku vytvorili aj jedinečnú grafiku, balenie a šikovný marketing, vďaka čomu ich podľa slov Yakshu na Instagrame v piatok 9. februára predali už vyše 500 kusov. To znamená, že tržby ich exkluzívneho pečiva boli za pár dní na úrovni viac ako 20 000 eur.
Pekáreň Kruh produkt na svojej stránke opisuje ako „jemné maslové cesto“ rozplývajúce sa na jazyku, v spojitosti s kandizovaným ovocím či čokoládou, ktorá ti „pošteklí chuťové poháriky“. Ako však Yaksha píše na svojom Instagrame, pečie celú noc, aby každému tento valentínsky darček dodal načas. Tak čo, objednáš si ho aj ty?
Toto však nie je prvýkrát, čo bol zákusok predmetom kampane influencerov. Svoje o tom vie aj Talianka Chiara Ferragni, ktorá minulý rok v rámci charitatívnej zbierky predávala limitovanú edíciu koláčov za vyše 19 eur, čím nepríjemne šokovala svojich sledujúcich. V porovnaní s neznačkovým koláčom od spoločnosti Balocco (ktorá vyrábala aj jej pandoro) išlo o dvojnásobnú sumu.
Ferragni tvrdila, že výťažok z jeho predaja finančne pomôže detskej nemocnici v Turíne. Taliansky protimonopolný úrad (AGCM) však zistil, že výrobca koláča, ktorým je firma Balocco, nemocnici daroval 50-tisíc eur ešte pred uvedením produktu na trh. Pričom dvom spoločnostiam, ktoré vlastní, Ferragni za propagáciu zaplatila približne milión eur.