Na „charitatívnej“ aktivite zarobila poriadny balík. Známa influencerka sa ospravedlnila a turínskej nemocnici prisľúbila finančnú kompenzáciu.
Známa talianska influencerka Chiara Ferragni, ktorú na Instagrame sleduje takmer 30 miliónov fanúšikov, čelí škandálu. Za klamstvo s predajom tradičnej talianskej bábovky známej ako pandoro dostala pokutu 1,075 milióna eur, informuje BBC.
Ferragni tvrdila, že výťažok z jeho predaja finančne pomôže detskej nemocnici v Turíne. Taliansky protimonopolný úrad (AGCM) však zistil, že výrobca koláča, ktorým je firma Balocco, nemocnici daroval 50-tisíc eur ešte pred uvedením produktu na trh. Pričom dvom spoločnostiam, ktoré vlastní, Ferragni za propagáciu zaplatila približne milión eur.
Fanúšikovia si „dizajnérsky“ ružový koláč pandoro kúpili v domnienke, že pomôžu detskej nemocnici. Zostali však oklamaní a sklamaní. Koláč sa minulý rok predával za viac ako 9 eur. V porovnaní s neznačkovým koláčom od spoločnosti Balocco ide o dvojnásobnú sumu.
Influencerka sa na Instagrame ospravedlnila a priznala chybu. Uviedla, že „chcela s dobrým úmyslom spojiť komerčnú aktivitu s charitatívnou“. Zároveň vyhlásila, že sa sa proti „neprimeranej a nespravodlivej“ pokute odvolá. Tvrdí, že ide o chybu v komunikácii a v budúcnosti už nebude charitatívne aktivity spájať s komerčnými. Detskej nemocnici Regina Margherita prisľúbila príspevok vo výške milióna eur.
Influencerka, ktorá je na sociálnych sieťach zvyčajne veľmi aktívna, sa teraz odmlčala. K prípadu sa vyjadrila aj premiérka Giorgia Meloni. Cez víkend ľudí varovala pred influencermi, ktorí propagujú „drahé torty, ktoré v ľuďoch vzbudzujú dojem, že sú charitatívne“.