Príbeh nezlomného muža, hrdého Taliana a podnikateľa, ktorý bol ochotný spraviť pre svoju víziu úplne všetko.
Definuje ho rýchlosť, príznačný dizajn, vysoká cena a najmä exkluzivita. Logo automobilovej ikony s koňom v embléme je na svete známe už niekoľko desiatok rokov. Ferrari si v rámci spoločnosti vybudovalo také silné renomé, že pravdepodobne nenájdete človeka, ktorý by sa za autom z talianskej dielne neotočil. Za silnou značkou sa skrýva aj silný príbeh jej zakladateľa Enza Ferrariho.
Ferrari nie je žiadnou historickou záležitosťou a trendy určuje aj dnes. Len v roku 2022 napríklad firma predala rekordný počet 13 221 vozidiel a vykázala čistý príjem vo výške 939 miliónov eur, píše portál Motor1.
Kde sa vzal Enzo?
Druhá polovica februára bola v talianskej Modene nečakane plná snehu a krutej zimy. Keďže sa písal rok 1898, pomocné technológie cestárov neboli na dnešnej úrovni, čo tiež spôsobilo, že novorodenca menom Enzo Ferrari mohli pre kalamitu na cestách zapísať do matriky až štyri dni po jeho narodení.
Aj napriek tomu, že rodičia patrili do strednej vrstvy, vyrastal s obmedzeným prístupom k vzdelaniu. Okolie ho však opisovalo ako bystrého chlapca, ktorý si od nízkeho veku hrdo zakladal na silnom modenskom prízvuku. Z rodinného pozadia by len málokto predpokladal, že práve z tohto dieťaťa bude o niekoľko desiatok rokov jedno z najsilnejších mien v rámci automobilového priemyslu a jeho odkaz bude živý v podstate naveky.
Enzov otec bol tesár, ktorý sa do Modeny prisťahoval z juhu Talianska. Časť domu prerobil na dielňu, kde sa venoval výrobe kovových súčiastok, píše automobilový portál EVO.
Rodinu ovplyvnila prvá svetová vojna
Prvý kontakt s automobilizmom zažil 10-ročný Enzo na trati v Bologni, kde sa bol pozrieť na preteky Circuito di Bologna zo série Grand Prix. Práve návšteva tohto podujatia v ňom údajne vzbudila sen o tom, že sa raz stane profesionálnym pretekárom.
Ťažká situácia spôsobená prvou svetovou vojnou ovplyvnila aj rodinu Enza Ferrariho. Počas vojny sa rozmohla aj španielska chrípka, ktorá pripravila o život Enzovho otca aj brata. Nákaze sa nevyhol ani Enzo, no po odchode z armády do domácej starostlivosti sa dokázal vyliečiť.
Fiat ho odmietol, začínal ako skúšobný šofér
Keď mal 20 rokov, odišiel do Turína, kde sa neúspešne uchádzal o zamestnanie vo Fiate, píše web Motorwebmuseum. Po odmietnutí začal pracovať v spoločnosti C. M. N., v ktorej prerábali pokazené nákladné vozidlá na malé osobné autá. Enzo práve tam našiel prácu šoféra a pomocného mechanika, o ktorej tak dlho sníval.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Ako vyzerala jeho pretekárska kariéra.
- Čo sa skrýva za vznikom slávneho loga Ferrari.
- Čo ho prinútilo skončiť zo dňa na deň.
- Prečo sa pohádal s Lamborghinim.
- Ktoré obdobie bolo v jeho živote najťažšie.
- Prečo nikdy v živote neletel lietadlom či nenavštívil Rím.
- Komu a prečo nečakane predal polovicu spoločnosti.