V interiéri sa Porsche zbavilo viacerých tradičných riešení.
Na prvý pohľad by sa pri novej Panamere 3 mohlo zdať, že ide len o facelift, ale opak je pravda, hoci z vizuálnej stránky exteriéru sme svedkami naozaj len evolúcie. Charakteristická bočná silueta 5-dverového športového GT sa totiž výrazne nemení, zmeny sú len na oboch koncoch karosérie.
Zadná časť je viac uhladená a výrazným prvkom je horizontálny pás LED svetiel, ktorý sa tiahne celou šírkou, vpredu má Panamera robustnejší zjav. Môže za to najmä agresívnejšie tvarovaný nárazník s výraznejšími otvormi na prívod vzduchu. Sériovo je novinka osadená Matrix-LED svetelnou technikou, za príplatok sa však do ponuky dostáva technológia HD Matrix-LED, ktorej každé svetlo tvorí 32-tisíc pixelov s dosvitom 600 metrov. Tak ako doteraz, aj nová generácia prichádza v dvoch dĺžkach karosérie – okrem štandardnej verzie bude totiž na výber aj predĺžená verzia Executive (+15 centimetrov).
Rovnako ako modernizovaný Cayenne, aj Panamera dostala palubnú dosku na štýl elektromobilu Taycan – pred vodičom sa po novom nachádza plne digitálny, až 12,6" prístrojový štít, z ktorého zmizne tradičný analógový otáčkomer. Nové vizuálne prostredie má ponúknuť vycibrenú grafiku a 7 preddefinovaných štýlov zobrazenia. Centrom palubovky je napokon 12,3" displej infotainmentu, za príplatok si však ďalší 10,9" displej vychutná aj spolujazdec. Ten bude môcť na obrazovke pozerať videá aj počas jazdy, keďže Porsche použilo špeciálny filter, vďaka ktorému displej neodrádza od pozornosti vodiča, pretože ten jeho obsah nevidí.
Okrem nového digitálneho otáčkomera sa Porsche zbavuje aj svojho ďalšieho tradičného riešenia – doterajšiu spínaciu skrinku na fyzický kľúč nahradí elektronické tlačidlo. Samozrejme, naďalej sa však bude štartovať pod volantom na ľavej strane. Naopak, na pravej strane sa nachádza úplne nový volič prevodovky, keďže doterajšiu fyzickú páku na stredovom tuneli nahradí malý shift-by-wire ovládač. Dôkladne uprataný, značne modernejší stredový tunel sa naďalej spolieha aj na fyzické ovládacie prvky, hoci nechýbajú už ani dotykové tlačidlá.
V úvode predaja prichádza novinka v troch verziách – šesťvalcová Panamera a Panamera 4, zatiaľ čo vrcholom ponuky je osemvalcové Turbo E-Hybrid, teda plug-in hybrid, ktorého elektromotor (140 kW/190 k) je integrovaný do 8-stupňovej prevodovky PDK. Vďaka batérii s kapacitou 25,9 kWh tento variant zaručí v zmysle metodiky WLTP 83 až 93 km na čisto elektrický pohon.
- Panamera (4) – 2.9 V6, 260 kW/353 koní a 500 Nm
-
Panamera Turbo E-Hybrid – 4.0 V8 + el., 500 kW/680 koní a 930 Nm
Šesťvalcová verzia zvládne akceleráciu z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy, derivát s pohonom všetkých štyroch kolies za 4,8 sekundy, no a osemvalcový plug-in hybrid to stihne už za 3,2 sekundy. Porsche už v rámci sériovej výbavy ponúka dvojkomorové vzduchové odpruženie PASM (Porsche Active Suspension Management), vecou príplatku je napokon aktívny podvozok Porsche Active Ride. Základná cena je na nemeckom trhu 107 800 €.