Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Hľadáš darček na poslednú chvíľu? Kúp darčekové predplatné Refresher+ 🥳
15. novembra 2023 o 12:44
Čas čítania 1:54
Radka Klučárová

Telekom vystrihol časť z kontroverznej vianočnej reklamy. Prekvapivo však nejde o kritizované slipy a spermie

NEWS REKLAMY A MARKETING SPRÁVY Z DOMOVA VIANOČNÉ REKLAMY
Uložiť Uložené

Telekom skrátil kontroverzný spot. Expresný zásah prišiel po kritike od verejnosti aj ministra Tarabu.

Telekom vystrihol pasáž z novej kontroverznej vianočnej reklamy, ktorá verejnosť rozdelila na dva tábory. Niektorí ľudia dokonca podpisujú petíciu na jej stiahnutie. Spoločnosť zakročila a televíznu reklamu skrátila. Prekvapilo však vystrihla celkom inú časť. 

Odporúčané
Slovákov rozhnevali slipy a spermie. Nová vianočná reklama od Telekomu je terčom kritiky, ozval sa aj Taraba Slovákov rozhnevali slipy a spermie. Nová vianočná reklama od Telekomu je terčom kritiky, ozval sa aj Taraba 14. novembra 2023 o 9:59

Kontroverzná pasáž zostala

Kampaň zobrazuje mladého muža na sviatočnej rodinnej večeri, ktorý sa potýka s rôznymi otázkami a očakávaniami svojich najbližších. Slovákov však najviac rozhnevala pásaž, kde sa spomínajú slipy a spermie: „Mama chce vnúča, dáva lekcie, že tesné slipy ničia spermie.“

Telekom sa však rozhodol vystrihnúť inú časť. Zo spotu odstránil túto konkrétnu pasáž: „Teta sa pýta, či som sám. Nevie, že dievča nehľadám.“ O nej mnohí špekulovali, že má poukazovať na sexuálnu orientáciu.

Na stanovisko k skráteniu reklamy sme sa opýtali Telekomu. Spoločnosť tvrdí, že dôvodom úpravy bolo skrátenie stopáže. „Skrátenie televízneho spotu vychádza z našej mediálnej stratégie, ktorá počas kampane divákom ponúka aj kratšie stopáže spotov. Originálne znenie televízneho spotu je plne k dispozícii na oficiálnom Youtube kanáli Slovak Telekom, alebo na Facebooku Slovak Telekom,“ uviedla v stanovisku pre Refresher spoločnosť Telekom. 

Reklama si našla fanúšikov aj hlasných odporcov

Mnohí mladí ľudia sa s reklamou stotožňujú, keďže sa s podobnou situáciou a s pripomienkami o tom, ako by mali žiť, stretávajú každé Vianoce. Príbehom v reklame nás sprevádza hlavný hrdina, ktorý spieva pretextovanú podobu klasickej vianočnej koledy „O Christmas Tree“. Nápad predstavila bratislavská MUW Saatchi & Saatchi, má sa vysielať až v 10 krajinách. Za pár dní reklama na Youtube získala viac ako pol milióna videní. 

Odporúčané
Tajný akcionár Tatry má prepojenie na Kaliňáka aj Výboha, môže zarobiť na štáte Tajný akcionár Tatry má prepojenie na Kaliňáka aj Výboha, môže zarobiť na štáte 20. decembra 2024 o 18:20

Proti kampani však niektorí spisujú petíciu. Tú do dnešného dňa podpísalo už viac ako 12-tisíc zákazníkov. Ľudia sa dokonca vyhrážajú odstúpením od zmluvy. „My, dolupodpísaní, nesúhlasíme s vysielaním reklamy Telekom, ktorá sa chcela niesť vo vianočnom duchu, ale nemá s ním nič spoločné. Nechceme v každom reklamnom breaku počúvať o spermiách a tesných slipoch. Pokiaľ nedôjde k náprave, odstupujeme od zmlúv so spoločnosťou Telekom,“ uvádzajú.

„Reakcie zákazníkov na vianočnú kampaň sú rôzne. Od negatívnych, dokonca vulgárnych až po naozaj pozitívne a veľmi povzbudzujúce. Uvedomujeme si, že každý má právo na svoj názor, pokiaľ je vyjadrený slušne. Úcta k druhému a schopnosť slušne diskutovať je pre našu spoločnosť dôležitá. Rešpektujeme vznik tejto petície, aj keď máme na to odlišný pohľad,“ zareagoval na margo petície Telekom. 

Telekom
Zdroj: Wikimedia/Bin im Garten

Na vianočnú reklamu zareagovali aj slovenskí politici 

Reklamný spot si získal aj pozornosť slovenských politikov. Ostro zareagoval napríklad minister životného prostredia Tomáš Taraba či Romana Tabák. Taraba spoločnosti v komentároch pod reklamou na Facebooku odkázal, že jej do nového roka praje mimoriadne zdanenie, keď má peniaze na takúto kampaň.

Telekom chcel touto kampaňou upozorniť na to, čo je na sviatkoch skutočne tým najdôležitejším, a to šťastie našich blízkych. Keďže spoločnosť sa pýši svojou rozmanitosťou a toleranciou, nechýba ani spomenutie LGBTI komunity. „Počas vianočného obdobia sa stretávajú rôzne generácie a životné štýly, čo prirodzene vedie k odlišným názorom a očakávaniam, ktoré sa často prejavujú nepríjemnými otázkami,“ tvrdí Ulrich Klenke, marketingový riaditeľ spoločnosti Deutsche Telekom.

Facebook (Telekom SK)
Zdroj: Facebook (Telekom SK)
Domov
Zdieľať
Diskusia