Slováci dokonca podpisujú petíciu na stiahnutie nevinnej vianočnej reklamy.
Telekom tento rok svetu predstavil na prvý pohľad nevinnú vianočnú reklamu. Tá však dokázala Slovákov rozdeliť na dva tábory. Polarizujúca kampaň sa začína príchodom mladého muža na štedrovečernú večeru. Len čo vstúpi dnu, čelí obohratým otázkam blízkych a rodiny o tom, kedy bude titul, priateľka či dieťa.
Mnohí mladí ľudia sa s reklamou stotožňujú, keďže sa s podobnou situáciou a s pripomienkami o tom, ako by mali žiť, stretávajú každé Vianoce. Príbehom v reklame nás sprevádza hlavný hrdina, ktorý spieva pretextovanú podobu klasickej vianočnej koledy O Christmas Tree. Nápad predstavila bratislavská MUW Saatchi & Saatchi, má sa vysielať až v 10 krajinách.
Slovákov rozhnevali slipy a spermie
Reklama si však na sociálnych sieťach vyslúžila poriadnu dávku kritiky od mnohých Slovákov. Problém spočíva v tom, že v pretextovanej podobe tradičnej koledy sa spomínajú slipy a spermie: „Mama chce vnúča, dáva lekcie, že tesné slipy ničia spermie.“
Slovenskom aktuálne dokonca koluje petícia, ktorou ľudia žiadajú, aby reklamu z televízneho vysielania stiahli. Vyše 7-tisíc ľudí sa vyhráža, že inak odstúpi od zmluvy so spoločnosťou. „My, dolupodpísaní, nesúhlasíme s vysielaním reklamy Telekom, ktorá sa chcela niesť vo vianočnom duchu, ale nemá s ním nič spoločné. Nechceme v každom reklamnom breaku počúvať o spermiách a tesných slipoch. Pokiaľ nedôjde k náprave, odstupujeme od zmlúv so spoločnosťou Telekom,“ píše sa v petícii.
Skutočná myšlienka reklamy
Telekom chcel touto kampaňou upozorniť na to, čo je skutočne na sviatkoch tým najdôležitejším, a to šťastie našich blízkych. Keďže spoločnosť sa pýši svojou rozmanitosťou a toleranciou, nechýba ani spomenutie LGBTI komunity. „Počas vianočného obdobia sa stretávajú rôzne generácie a životné štýly, čo prirodzene vedie k odlišným názorom a očakávaniam, ktoré sa často prejavujú nepríjemnými otázkami,“ tvrdí Ulrich Klenke, marketingový riaditeľ spoločnosti Deutsche Telekom.
Reklama je autentická a jedinečná. Zobrazuje úprimnú skúsenosť zo sviatkov a dokonca aj nepríjemné emócie, ktoré dôverne poznajú mnohí. „Tešíme sa nielen z toho, že sa s naším príbehom stotožnili marketéri naprieč Európou, ale sme aj radi, že nám ho pomohli nakrútiť skutočne svetoví tvorcovia,“ vraví Jaroslav Vígh, kreatívny riaditeľ kampane.
Reklamu kritizujú aj slovenskí politici
Marketingový ťah Telekomu sa nezaobišiel ani bez komentára od slovenských politikov. Reklamu skritizovala aj Romana Tabák, bývalá poslankyňa Národnej rady, ktorá bude pôsobiť na novom ministerstve cestovného ruchu a športu, či minister životného prostredia Tomáš Taraba (nominant SNS).
Ten v komentároch pod reklamou napísal, že spoločnosti praje do nového roka mimoriadne zdanenie, keď má peniaze na takúto kampaň. Na Facebooku slovenského Telekomu si príspevok s reklamou vyslúžil vyše 2 000 komentárov.