Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
17. októbra 2023 o 15:00
Čas čítania 1:45
Martin Mičuda

Mercedes-Benz predstavil elektrický ťahač budúcnosti. Má vyše 800 koní, obrovskú batériu a zvládne extrémne rýchle nabíjanie

Mercedes-Benz predstavil elektrický ťahač budúcnosti. Má vyše 800 koní, obrovskú batériu a zvládne extrémne rýchle nabíjanie
Zdroj: Daimler Trucks
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY MERCEDES-BENZ
Uložiť Uložené

Nemecký výrobca vyrukoval s jedným z prvých sériových ťahačov na elektrický pohon pre diaľkovú prepravu.

Nákladná divízia Mercedes-Benz Truck už dlhé mesiace naznačovala, že na jeseň chystá predstaviť svoj nový revolučný produkt, elektrický ťahač. Ten automobilka s označením eActros 600 predstavila neďaleko Hamburgu. Má definovať nové štandardy v cestnej nákladnej doprave, pretože by mal nahradiť svojich dieselových predchodcov.

Odporúčané
Nový Golf GTI Clubsport je ako stvorený na slovenské cesty. Ohúril nás živelnosťou aj dynamikou Nový Golf GTI Clubsport je ako stvorený na slovenské cesty. Ohúril nás živelnosťou aj dynamikou 26. októbra 2021 o 9:30

Hoci je zrejmé, že kabína vychádza z aktuálnej generácie modelu Actros, jednotlivé časti prispôsobili aerodynamickým kritériám. Prednú masku tak tvorí jedna veľká plocha bez akýchkoľvek výčnelkov či otvorov, zatiaľ čo v spodnej časti vidíme nanovo navrhnutý nárazník s nízko umiestnenými Matrix-LED svetlami. Tie majú svoj špecifický svetelný podpis, podľa ktorého je zrejmé, že ide o elektrický eActros.

Aerodynamickou optimalizáciou prešli aj nástupné prahy, A-stĺpiky s dodatočnými lištami, ktoré usmerňujú vzduch či zakrytý podvozok. Samozrejmosťou sú už aj digitálne spätné zrkadlá, ktoré značka už niekoľko rokov používa aj pri konvenčnom Actrose.

Mercedes-Benz, eActros,Mercedes-Benz, eActros,Mercedes-Benz, eActros,Mercedes-Benz, eActros,
Zobraziť galériu
(10)

Číslo 600 v názve odkazuje na využiteľnú kapacitu batérie, hoci v skutočnosti má akumulátor celkovú kapacitu až 621 kWh. Ide o LFP (lítium-železo-fosfátový) akumulátor, ktorý má zaručiť dlhú životnosť, zložený je pritom z troch veľkých 207 kWh batérií.

Odporúčané
Na okruhu sme vyskúšali najzábavnejší RS model v histórii. Aké je nové Audi RS3? Na okruhu sme vyskúšali najzábavnejší RS model v histórii. Aké je nové Audi RS3? 25. mája 2022 o 14:30

Výrobca tvrdí, že po desiatich rokoch používania, za ktoré v zmysle štatistík v priemere vozidlá tohto druhu absolvujú vyše 1,2-milióna kilometrov, by mal akumulátor mať stále viac ako 80 percent svojej kapacity. Energia z trakčnej batérie putuje na zadnú nápravu, kde sú umiestnené 2 elektromotory a špeciálna 4-stupňová prevodovka. Oba motory majú spoločný systémový výkon minimálne 400 kW/544 koní, v prípade potreby však vedia generovať až 600 kW/816 koní. Elektrický ťahač bol koncipovaný pre celkovú hmotnosť súpravy do 44 ton.

Mercedes-Benz, eActros,
Zdroj: Daimler Trucks

Elektrický palubný systém pracuje na 800 V sieti, ktorá má zaručiť výbornú efektívnosť a súčasne aj podporu brutálne rýchleho nabíjania budúcnosti. Nový eActros totiž sériovo ponúkne maximálny nabíjací výkon až 400 kW, avšak zároveň ide o jedno z prvých elektrických vozidiel, ktoré bude podporovať aj chystané MCS (Megawatt Charging System) nabíjanie – tento štandard v špičke môže dosahovať nabíjací výkon až 3 750 kW. Laicky povedané, takáto nabíjačka by bola (za ideálnych podmienok) schopná dobiť bežné elektromobily súčasnosti v priebehu jednej až dvoch minút.

Odporúčané
Vynovené i30 N si nás získalo ešte viac ako doteraz, jeho nová automatická prevodovka prináša hneď 5 benefitov Vynovené i30 N si nás získalo ešte viac ako doteraz, jeho nová automatická prevodovka prináša hneď 5 benefitov 19. apríla 2022 o 12:30

Mercedes-Benz uvádza, že pri MCS nabíjaní s výkonom okolo jedného megawattu sa obrovská batéria eActrosa nabije z 20 na 80 percent za približne polhodinu. Pokiaľ ide o dojazd, verzia eActros 600 sľubuje v praxi reálny dojazd 500 kilometrov, vďaka čomu by tak vodič počas jedného dňa a povinnej prestávky mohol absolvovať viac ako 1 000 kilometrov. V kontexte diaľkovej nákladnej dopravy možno nejde o prevratný údaj, automobilka však v zmysle svojich interných štatistík tvrdí, že až 60 % denných trás s ich vozidlami je kratších ako 500 kilometrov.

Cenové relácie ešte nepoznáme (predpokladá sa dvojnásobná ceny oproti konvenčnému modelu), spustenie sériovej výroby je totiž naplánované až budúci rok.

Mercedes-Benz, eActros,
Zdroj: Daimler Trucks
Domov
Zdieľať
Diskusia