Srdcom novinky je podľa očakávania 6,75-litrový dvanásťvalec, ktorý dopujú dve turbá.
Aj napriek tomu, že portfólio modelov značky Rolls-Royce nemožno považovať za úplne najbežnejšie, britský výrobca z času na čas predstaví okrem „klasických“ počinov aj niečo ešte exkluzívnejšie. Briti totiž ohlásili návrat k výrobe vozidiel, ktoré vzniknú výhradne na mieru konkrétnemu majiteľovi, pričom každý z exemplárov je unikátny. Naposledy sa tak stalo minulý rok, keď Rolls-Royce ukázal exkluzívny výtvor pod názvom Boat Tail. Teraz sme svedkami ďalšieho osobitného projektu, ktorý nesie meno La Rose Noire.
Už na prvý pohľad je jasné, že obrovský kolos vychádza z kabrioletu Dawn, využíva však pritom veľa komponentov aj z limuzíny Phantom. Použitá podvozková architektúra však bola značne prispôsobená – La Rose Noire má totiž na mieru nanovo vyvinutú karosériu aj samotné šasi, z väčšinovej časti pritom z hliníka, ocele a uhlíkových vlákien. Pointou novinky je odnímateľný strešný panel z uhlíkového kompozitu, nejde teda o klasickú plátennú strechu.
Ako sa už v prípade značky stalo zvykom, aj tu ide o špeciálny lak, ktorý je nanášaný v rámci 150-krokového postupu. Jedinečný tmavobordový perleťový odtieň odkazuje na ružu Black Baccara vyšľachtenú vo Francúzku. Svojský dizajn majú aj obrovské 22" disky vo viacfarebnom vyhotovení.
To, že ako základný stavebný kameň poslúžil kabriolet Dawn, prezradí interiér a jeho už relatívne staršia palubná doska. Tá však získala úplne nové obloženie – interiér obsahuje až 1 603 kusov čiernych drevených dyhových trojuholníkov, ktorý aplikoval do vnútrajška len jeden zamestnanec v priebehu dvoch rokov.
Špecifikom interiéru je nielen chladená schránka na šampanské, ale aj unikátne hodiny, ktoré sú súčasťou palubnej dosky, no je možné ich nosiť aj na ruke, čo bolo prianie zákazníka. Konkrétne ide o 43-milimetrový chronograf Royal Oak Concept Split-Seconds GMT Large Date so strojčekom Calibre 4407, remienok je pritom schovaný v koženom puzdre.
Srdcom novinky je podľa očakávania 6,75-litrový dvanásťvalec, ktorý dopujú dve turbá. V La Rose Noire je vidlicový agregát naladený na 442 kW/601 koní a 840 Nm, tým sa však všetky technické parametre končia, pretože automobilka nič viac nekomunikuje. Ostatne ide o jeden jediný vyrobený exemplár na priania bonitného zákazníka, ktorý musel za na mieru vyrobený kúsok zaplatiť niekoľko desiatok miliónov eur.