Na európskom trhu sa paleta motorizácií zúži len na jeden agregát v dvoch verziách.
Úplne novú, v poradí 5. generáciu svojho populárneho SUV nám Hyundai prvýkrát ukázal približne pred mesiacom, až teraz však došlo ku kompletnému odhaleniu, a to vrátane technickej špecifikácie. Nové Santa Fe sa radikálne zmenilo už na prvý pohľad, čo podpisuje výrazne hranatejšie navrhnutý dizajn exteriéru, ktorému dominuje písmeno H – jeho motív, ako odkaz na logo značky, nájdeme nielen v samotnom svetelnom podpise, ale aj na maske, nárazníkoch či iných detailoch karosérie.
To, že SUV narástlo, reflektujú nielen rozmery – 4 830 × 1 900 × 1 780 mm, ale aj skutočnosť, že celok môže stáť až na 21" kolesách. Samotný rázvor pritom dosahuje až 2 815 milimetrov, z čoho majú ťažiť najmä cestujúci vzadu. Nová generácia totiž ponúkne nielen 5-, ale aj 7-miestnu konfiguráciu či 6-miestne vyhotovenie s luxusným sedením v druhom rade. Hyundai pritom tvrdí, že pôjde o najpriestrannejšie SUV vo svojom segmente. Základný objem kufra je 725 litrov (+ 91l), zatiaľ čo samotný nakladací otvor je až o 145 milimetrov širší – 1 275 milimetrov.
Na výber bude 10 odtieňov karosérie, zatiaľ čo v interiéri bude možné vyberať z 5 farebných konfigurácií. Práve interiér prešiel obdobne veľkou medzigeneračnou zmenou. Horizontálne orientovaná palubná doska kombinuje elegantné línie so zakriveným panelom, ktorý združuje dve 12,3" obrazovky. Aj napriek veľkým displejom ostáva Hyundai stále verný aj fyzickým ovládacím prvkom, ktoré dominujú v masívnom stredovom tuneli. Santa Fe sa v interiéri snaží navodiť veľmi luxusnú atmosféru aj svetlými odtieňmi, dreveným vzorom dekórov, početne zastúpeným náladovým osvetlením či kožou Nappa.
Nové Santa Fe je globálnym SUV, na našom trhu však bude jeho paleta motorov, podľa očakávaní, odlišná. Na výber bude už len benzínový štvorvalec 1.6 T-GDI v dvoch výkonnostných verziách, a to buď v hybridnej (180 koní + el.), alebo plug-in hybridnej (160 koní + el.) podobe:
- 1.6 T-GDI Hybrid – systémový výkon 169 kW/230 k a 350 Nm
- 1.6 T-GDI Plug-in Hybrid – systémový výkon 195 kW/265 k a 350 Nm
Samozrejmosťou je pohon všetkých štyroch kolies a automatická prevodovka, ktorú zastúpi 6-stupňový automat. V Amerike bude k dispozícii aj 2,5-litrový štvorvalec, a to v preplňovanej alebo atmosférickej verzii. Cenové relácie zatiaľ nepoznáme, na trh sa totiž nové Santa Fe dostane až budúci rok.