Japonská značka predstavuje vylepšené vyhotovenie, o ktoré sa v zmysle tradície postarala divízia Nismo.
Nissan v roku 2021 predstavil úplne novú generáciu svojho ikonického kupé, ktoré sa v najnovšom podaní volá už len jednoducho Z. Niekdajší číselný údaj sa z označenia vytratil a pôvodné správy o názve 400 Z sa nepotvrdili. Teraz nám japonská značka predstavuje vylepšené vyhotovenie, o ktoré sa postarala divízia Nismo. Navonok novinku spoznáme najmä podľa upravených nárazníkov a bočných prahov s jemnou červenou líniou.
Agresívnejšie pôsobiaci zovňajšok tak disponuje tradičným farebným prvkom na rozlíšenie. Nové sú aj odľahčené čierne 19" disky obuté do pneumatík Dunlop SP SportMaxx GT600s. O brzdenie sa starajú silnejšie brzdy Akebono, ktoré majú vpredu 380 a vzadu 350 milimetrov. Kozmetické vylepšenia sú aj v interiéri, najpodstatnejšou novinkou sú však športové sedadlá Recaro s výraznejším bočným vedením, ktoré predurčujú novinku na ešte športovejšiu jazdu.
Nissan Z Nismo dostal upravený podvozok – pribudli dodatočné výstuhy, nové pevnejšie silentbloky či upravené tlmiče, čo má za následok, že verzia Nismo má byť o 2,5 percenta tuhšia. Motor v novom zetku zastupuje 3-litrový benzínový šesťvalec v konfigurácii do V, pričom zatiaľ čo bežná verzia disponuje výkonom 294 kW/400 koní, vyhotovenie Nismo má až 309 kW/420 koní a krútiaci moment 520 Nm. To je o 15 kW/20 koní a 46 Nm viac.
Na rozdiel od základného variantu zákazník nemá na výber medzi 6-stupňovou manuálnou a 9-stupňovou automatickou prevodovkou, pretože Nismo je len ako automat so zadným náhonom. Vyšší výkon v kombinácii s upraveným podvozkom, riedením a novým jazdným režimom Sport+ sa tak majú postarať o ostrejšiu a ešte športovejšiu jazdu. Žiaľ, užiť si ju budú môcť len zákazníci mimo starého kontinentu, pretože nový Nissan Z vrátane verzie Nismo je jedným z áut, ktoré nespĺňajú emisné limity. Možný je teda len individuálny dovoz.