Paleta motorických verzií primárne vsádza na osvedčené TSI a TDI agregáty.
Škoda v októbri predstaví novú, v poradí 2. generáciu mimoriadne obľúbeného SUV Kodiaq. Rovnako ako v prípade koncernového súrodenca Volkswagen Tiguan, ktorého ukážu tesne predtým, aj český výrobca začal ukazovať prvé oficiálne fotografie a technické špecifikácie. Aj Škoda uvoľnila prvé zábery maskovaných exemplárov, na ktorých odhaľuje základnú siluetu chystaného SUV.
Avšak zatiaľ čo Volkswagen odhalil Tiguan aj zvnútra, na to, ako bude vyzerať Kodiaq v interiéri, si musíme ešte počkať. Škoda však ukázala celú paletu motorických verzií. Základom bude 1,5-litrový benzínový štvorvalec osadený mild-hybridnou technológiou, nasledovať budú osvedčené dvojlitre a úplnou novinkou je plug-in hybrid. Jeho základom je motor 1.5 TSI, ktorému sekunduje elektromotor. Batéria s veľkosťou až 25,7 kWh má zaručiť elektrický dojazd viac ako 100 kilometrov, systém pritom podporuje 11 kW AC a až 50 kW DC nabíjanie.
- 1.5 TSI – 110 kW/150 koní, 7-stupňové DSG, predný pohon
- 2.0 TSI – 150 kW/204 koní, 7-stupňové DSG, 4x4
- 2.0 TDI – 110 kW/150 koní, 7-stupňové DSG, predný pohon
- 2.0 TDI – 142 kW/193 koní, 7-stupňové DSG, 4x4
- 1.5 TSI PHEV – 150 kW/204 koní, 6-stupňové DSG, predný pohon
V sériovej výrobe je automatická prevodovka, Škoda však už v základe okrem full-LED svetelnej techniky ponúkne napríklad navyše až 3-zónovú klimatizáciu či vyhrievanie predných sedadiel. Rovnako ako Tiguan, aj nový Kodiaq bude možné za príplatok osadiť špeciálnymi adaptívnymi tlmičmi DCC Pro. Ich dvojventilové riešenie má docieliť lepšiu schopnosť individuálne filtrovať nerovnosť a súčasne ponúkne ešte väčší rozdiel medzi jednotlivými nastaveniami.
Vizuálne je Kodiaq robustnejší, na výber budú 17" až 20" disky kolies. Jednotlivé detaily karosérie sú zatiaľ maskované, je však zrejmé, že minimálne predná časť sa od súčasnej generácie radikálne nezmení, inak je riešený zadný D-stĺpik aj tvar koncových svetiel. Dá sa predpokladať, že k dispozícii bude aj nejaká forma osvetlenej masky, ktorá sa stáva čoraz väčším trendom aj u iných výrobcov, a Enyaq týmto riešením rozhodne zaujal.
Z nárastu rozmerov (do dĺžky až o vyše 6 centimetrov) má profitovať posádka v interiéri. Samozrejme, aj nový Kodiaq bude k dispozícii nielen v 5-, ale aj 7-miestnej konfigurácii. Práve v treťom rade sedadiel má byť viac priestoru nad hlavou. Najzásadnejšou zmenou prejde batožinový priestor, ktorý má mať v 5-miestnej konfigurácii až 910 litrov.