Na sériové vyhotovenie si ešte niekoľko rokov počkáme.
V roku 2023 oslavuje Porsche 75. výročie zrodu značky športových áut. 8. júna 1948 totiž slávny model 356 získal všeobecné prevádzkové povolenie a stal sa tak prvým vozidlom Porsche. Pri tejto príležitosti si nemecký výrobca pripravil veľké prekvapenie, a to koncept svojej budúcej pýchy – Mission X. Vlajková loď značky, ktorá nadviaže na predošlé skvosty ako 959, Carrara GT či 918 Spyder, presedlá podľa očakávaní na čisto elektrický pohon.
Jej príchod v sériovom podaní pôvodne naplánovali na rok 2025, podľa posledných informácií však očakávaný hyperšport vyrobia ešte neskôr. Dôvodom má byť čakanie na technologický pokrok v oblasti výroby batérií. Teraz tak spoznávame len akýsi predobraz, ktorý zjavne naznačí dizajn budúceho superauta od Porsche.
Koncept Mission X meria na dĺžku 4,5 metra, na šírku dva metre a na výšku menej ako 1,2 metra, zatiaľ čo 2,7-metrový rázvor náprav odkazuje na predošlú Carreru GT aj 918 Spyder. Novinka stojí na 20" diskoch vpredu a až 21" vzadu. Ako sa už pritom stalo zvykom pri vlajkových lodiach značky Porsche, aj tu ide o nevšedný dizajn, ktorý ide nad rámec súčasného smerovania značky. Mission X má byť navyše dôkazom toho, že hyperautá nemusia vyzerať vyslovene agresívne.
Hyperšport je v elegantnom laku Rocket Metallic, nechýbajú karbónové komponenty, ktoré sú v saténovom odtieni – sú preto mierne zafarbené, ale ich materiálová štruktúra zostáva rozpoznateľná. Zameranie na vodiča vidieť v asymetrii interiéru a jeho farebnom poňatí, keďže obe sedadlá sú farebne odlišné. Okrem koženého čalúnenia v hnedej farbe Andalusia Brown je sedadlo vodiča aj v sivej farbe Kalahari a tvorí tak jeden farebný celok so stredovou konzolou a prístrojovou doskou. Sedadlo spolujazdca je v kontrastnom odtieni Andalusia Brown.
Skelet sedadiel je z karbónom vystužených materiálov, disponujú 6-bodovými bezpečnostnými pásmi, ktoré sú integrované do monokoku. Samozrejmosťou sú viaceré displeje, ktoré monitorujú techniku. Tú však v tomto momente vôbec nepoznáme, na produkčný model si totiž ešte niekoľko rokov počkáme. Vzhľadom na to, že Porsche je úzko prepojené s chorvátskym výrobcom Rimac, dá sa očakávať, že sériovka bude disponovať obdobnými technológiami ako Nevera.
Automobilka tvrdí, že jej cieľom je pokoriť rekord medzi cestnými vozidlami na Nürburgringu, pomer výkonu a váhy má byť na úrovni 1 k/1 kg, pričom v rýchlosti má generovať hodnoty prítlaku, ktoré výrazne prevyšujú hodnoty, aké poskytuje súčasné 911 GT3 RS.