Nové CR-V sme minulý rok spoznali v americkej verzii, teraz prichádza na rad európske vyhotovenie, ktoré Honda predstavuje po boku druhej novinky, menšieho ZR-V.
Model CR-V patrí medzi základy segmentu SUV vozidiel, obľúbený je aj na Slovensku. Honda teraz predstavuje 6. generáciu, ktorá prichádza s novým dizajnom aj množstvom technických vylepšení. Má úplne odlišné estetické smerovanie a nadväzuje na aktuálnu generáciu modelu Civic.
Veľký medzigeneračný progres je aj v interiéri, kde je elegantnejšia palubná doska, ktorá podľa vzoru Civicu nadobudla horizontálne členenie. Pred vodičom sú už plne digitálne budíky, zatiaľ čo centrom palubovky je druhý dotykový displej. Panel ventilácie má však stále fyzické ovládacie prvky. Zo stredového tunela sa vytratil konvenčný volič prevodovky, ktorý nahradili tlačidlá. Väčšie rozmery znamenajú viac priestoru v interiéri, väčší je aj kufor – ten má po novom až 600 litrov.
Základom hybridného motora je 2-litrový benzínový štvorvalec. Jeho presné parametre zatiaľ nepoznáme, k dispozícii však bude v hybridnej verzii e:HEV a plug-in hybridnom vyhotovení e:PHEV. Práve plug-in hybrid, ktorý počíta navyše s dvojicou elektromotorov, má za ideálnych podmienok zaručiť čisto elektrický dojazd veľmi slušných 81 kilometrov.
Druhou významnou novinkou, ktorú Honda predstavuje v 6. generácii CR-V, je úplne nový model ZR-V. Ten sa veľkostne zaradí medzi HR-V a CR-V. Honda tak nastupuje na trend, keď z bežného hatchbacku (Civic) automobilka spraví kompaktné SUV (ZR-V). Novinku tak možno označiť za nafúknutý Civic, čo prezradí najmä pohľad do interiéru. Jednotlivé dizajnové prvky aj technológie majú oba modely spoločné, zákazník má tak na výber jednu koncepciu v dvoch typoch karosérie.
Aj pri modeli ZR-V ide o hybridnú technológiu e:HEV. Jej základom je rovnako 2-litrový štvorvalec, ktorý disponuje výkonom 105 kW/143 koní a 186 Nm. Elektromotor má až 135 kW/184 koní a 315 Nm. Benzínový motor však neroztáča primárne kolesá, ale funguje de facto ako generátor energie pre elektromotor – kolesá roztáča len pri ustálenej rýchlosti cez stály prevod, pri silnejšom zošliapnutí plynového pedála funguje elektromotor. Ide tak o rovnakú technológiu, ako používa súčasný Civic. Cenové relácie nepoznáme, auto príde na trh na jeseň.