Ján nastúpil na vedúcu pozíciu chvíľu predtým, ako v Indonézii začali prísne opatrenia proti koronavírusu. Vďaka práci si užíva život v hotelovom apartmáne a stretáva sa s indonézskymi celebritami.
Ján Valačai je mladý Slovák, ktorý pôvodne vyštudoval medzinárodné vzťahy a už viac ako 10 rokov žije v Ázii. Pôvodne pracoval v cestovnom ruchu, dnes vedie indonézsku pobočku jednej z najväčších českých firiem BTL Aesthetics, ktorá vyrába medicínsku techniku.
Na pozíciu country managera, z ktorej riadi predaj na 300-miliónovom indonézskom trhu, nastúpil tesne pred vypuknutím svetovej pandémie koronavírusu. „Za tri roky, čo tu pracujem, som zvýšil firme tržby skoro o 300 %. Bol to dosť dobrý míľnik, lebo za veľký úspech sa považuje, ak sa podarí firme zvýšiť tržby o 30 %,“ hovorí v rozhovore pre Refresher.
Ako sa ti podarilo získať aktuálnu prácu, z ktorej riadiš celý indonézsky trh?
Keď som bol v Dubaji, zazvonil mi telefón a zbadal som české číslo. Volal mi regionálny riaditeľ BTL Aesthetics, obrovskej českej spoločnosti, ktorá dodáva zdravotnícku techniku do celého sveta.
Dva týždne po mojom nástupe na pozíciu začala pandémia. Prvý rok a pol bol teda dosť ťažký, lebo sme fungovali vo veľmi obmedzenom režime.
Dostal sa ku mne cez headhunterov, keďže som mal skúsenosti s vedúcou pozíciou z Kuala Lumpuru v rámci regiónu juhovýchodnej Ázie a ovládam indonézsky jazyk. V Prahe som absolvoval dvojkolový pohovor a prácu som dostal. Aktuálne vediem pobočku so sídlom v Jakarte a riadim celý trh v Indonézii.
Aké boli tvoje začiatky na riadiacej pozícii?
Do Jakarty som prišiel tesne predtým, ako vypukla pandémia koronavírusu. Predtým som ešte stihol absolvovať školenie v Anglicku a tri týždne v Prahe. Dva týždne po mojom nástupe na pozíciu sa začala pandémia. Veril som si v rámci svojich zručností pri predaji produktov, pretože predchádzajúce pracovné skúsenosti ma naučili, ako správne rokovať s ľuďmi a prezentovať. S novou pozíciou prišlo aj veľa nového.
Bolo to náročné obdobie, lebo som sa musel strašne veľa učiť o produktoch, ktoré vyrábame, osvojiť si medicínsku terminológiu v indonézštine, vybudovať nový tím a popritom som riešil problémy, ktoré so sebou priniesla pandémia a lockdowny.
S čím všetkým si musel bojovať na novej pozícii v dôsledku pandémie?
Indonézska pobočka sa špecializuje na predaj prístrojov určených pre estetickú medicínu. Naši klienti sú teda luxusné estetické kliniky, ktoré museli byť počas lockdownu zatvorené a nemohli sme sa stretávať ani s lekármi, ktorí v nich pracujú, a teda ponúkať im naše prístroje. Prvý rok a pol na pozícii bol teda dosť ťažký, lebo sme fungovali vo veľmi obmedzenom režime.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Ako sa Jánovi podarilo naštartovať tržby spoločnosti po pandémii?
- Aký životný štýl v Jakarte mu práca zabezpečuje?
- Či máju v Indonézii záujem zamestnávať cudzincov?
- Koľko v priemere zarábajú ľudia v Jakarte?
- Vďaka akým skúsenostiam sa mu podarilo získať prácu?