Aj napriek tomu, že Spider váži o 84 kilogramov viac, na dynamických parametroch sa to veľmi neprejavilo.
Najmenší model od Ferrari je na trhu od roku 2019, no až teraz predstavili jeho otvorenú verziu. Novodobá podoba niekdajšieho slávneho modelu Dino tak prichádza pre fanúšikov neba nad hlavou, v zmysle tradičného označenia pritom nesie názov Roma Spider. Čím však talianska automobilka prekvapila, je to, že po dlhých rokoch sme svedkami otvoreného Ferrari s dodatkom Spider, ktoré nedisponuje pevnou, ale plátennou strechou.
Výhodou 5-vrstvovej skladacej strechy je tak nižšia hmotnosť, jednoduchší systém skladania a zároveň až tak nezaberie batožinový priestor v jej zloženom stave. Roma Spider disponuje kufrom s objemom 255 litrov. Strechu je možné vyložiť/zložiť do rýchlosti 60 km/h, celý proces pritom trvá 13,5 sekundy. Z toho dôvodu upravili zadnú časť vrátane veka batožinového priestoru, inak však rozdiel v samotnom dizajne modelu nie je.
Romu Spider poháňa preplňovaný vidlicový osemvalec s objemom 3 855 cm3. Výkon je identický ako pri klasickom vyhotovení, teda 456 kW/620 koní a 760 Nm. Platí aj to, že novinka má pohon výhradne zadných kolies, na ktoré posiela silu 8-stupňová dvojspojková automatická prevodovka z modelu SF90 Stradale.
Aj napriek tomu, že Spider váži o 84 kilogramov viac (1 586 kg), na dynamických parametroch sa to veľmi neprejavilo. Akceleráciu z miesta na 100 km/h zvládne rovnako ako kupé, tak aj kabriolet za 3,4 sekundy, na dvestovke je však o 0,4 sekundy Spider pomalší (9,7 s). Maximálna rýchlosť je vyše 320 km/h.