Škoda Enyaq RS driftovala 7 kilometrov na ľade.
V úvode roka si Škoda v chladnom Švédsku pripravila špeciálnu akciu s modelmi, ktorých spoločným znakom bol pohon oboch náprav 4 × 4. Na zamrznutom jazere si tak odborná verejnosť mala možnosť vyskúšať vozidlá rôznych druhov a preveriť ich schopnosti. Veľkú pozornosť mal elektromobil Enyaq, ktorého nápravy síce nie sú mechanicky spojené (riešením Haldex), najvýkonnejšie verzie však disponujú dvomi elektromotormi, a teda aj pohonom všetkých štyroch kolies.
Automobiloví novinári tak mohli na vlastnej koži porovnať správanie sa konvenčného pohonu s elektrickým. Hviezdou podujatia sa napokon stal motoristický novinár Richard Meaden, ktorý za volantom Škody Enyaq RS iV pokoril dva svetové rekordy – v najdlhšom nepretržitom drifte na ľade a v najdlhšom nepretržitom drifte na ľade s elektromobilom.
Stalo sa tak na oválnej trati s dĺžkou 188,496 m, a to priamo na zamrznutom jazere Stortjärnen pri švédskom Östersunde. Richard Meaden vytvoril nový oficiálny rekord, v rámci ktorého udržal vozidlo v kontrolovanom drifte viac ako 15 minút, pričom prešiel 7,351 kilometra. Meadenov drift prekonal predchádzajúci rekord s dĺžkou 6,231 km, ktorý padol v Číne v roku 2022. Prekonaním prvého rekordu stanovil Meaden s vozidlom Enyaq RS iV zároveň aj druhý rekord, a to v najdlhšom nepretržitom drifte na ľade s elektromobilom.
Mladoboleslavská automobilka dosiahla rekord na štvrtý deň po mnohých tréningových jazdách s rôznymi typmi pneumatík, ktoré dovedna trvali 18 hodín. Enyaq RS iV obstál v náročných podmienkach (pod bodom mrazu) a počas 15 minút a 58 sekúnd rekordnej jazdy obišiel oválnu trať celkovo 39-krát. Počas jazdy dosiahol maximálnu rýchlosť 48,69 km/h a v najpomalšom bode sa pohyboval rýchlosťou 31,64 km/h.