Celkovo si Popolušku pozrelo 874-tisíc divákov.
Ako sa darilo jednotlivým televíziám počas Štedrého dňa? RTVS po dlhých 25 rokoch získala tento rok opäť vysielacie práva na vianočnú kultovku Tri oriešky pre Popolušku, ktorá je takmer vždy najsledovanejším programom roka, prekonať ju dokážu len hokejové majstrovstvá sveta, píše portál Mediaklik.
Inak to nebolo ani tieto Vianoce a verejnoprávna RTVS tak pritiahla počas Popolušky najviac divákov k televíznym obrazovkám – rating 16,5 % s podielom 36 % v komerčnej cieľovke. Celkovo si ju pozrelo 874-tisíc divákov.
Oproti minulým rokom však oslabla jej popularita hlavne medzi mladšími divákmi (minulý rok mala na JOJke rating 19 %). V rokoch 2017 až 2019 mávala aj milión divákov, od roku pandémie však klesá.
Celodenné vysielanie však ovládla komerčná TV JOJ, ktorá bola trhovým lídrom v priebehu väčšiny dňa, informuje portál Mediaboom.
Dopomohli jej k tomu filmy ako Madagaskar a Plavčík a Vratko (v komerčnej cieľovej skupine sa hýbali na podieloch na trhu 21,5 a 20,5 %), ale tiež Slnko, seno, jahody či Sám doma (vďaka tomu dosiahli podiely okolo 26 %) a suverénne najvyššie vystrelil animovaný film Doba ľadová: Mamutí tresk s podielom 28,5 %.
Čo sa týka Markízy, k jej vysokej sledovanosti prispeli filmy ako Kocúr v čižmách (podiel až okolo 28 %) a Šmolkovia a ich vianočná koleda (podiel okolo 27 %). Po nich ju však predbehlo spomínané vysielanie JOJky. Markíza sa však opäť prihlásila o slovo podvečer s Perinbabou (podiel 31,9 %), ktorú celkovo sledovalo cca 409-tisíc divákov.
Konkurenciou Popolušky na RTVS bola ruská rozprávka Mrázik na Markíze, ktorej sa podarilo nabrať nových divákov (rating 9,6 % s podielom 21,2 %). Celkovo si ho pozrelo 420-tisíc divákov. Minulý rok, keď bol tiež konkurentom Popolušky, mal o 40-tisíc divákov menej.