Kreativita tu rozhodne nechýba.
Lavičky z plastového príboru, uťahovanie si z hipsterských kaviarní, láska v čase pandémie aj hranolky à la Banksy. Reč je o nesmrteľnom mekáči. Tí, čo ho majú v srdci na prvom mieste, dobre poznajú jeho „našlapané“ kampane a projekty, ktoré promujú hambáče, vychytené jedlá a drinky či eko novinky v reštauráciách. Pozri si tie najlepšie z nich.
Limitky lavičiek z plastových príborov a tácok
Spoločnosť McDonald’s sa v roku 2021 v rámci zodpovedného prístupu k životnému prostrediu rozhodla vymeniť plastové príbory za drevené, čím ročne eliminovala až 16 ton plastového odpadu. Na Slovensku okolo toho urobila štýlové „haló“. Recykláciou posledných zásob plastových lyžičiek, nožov a vidličiek vznikla limitovaná edícia piatich originálnych lavičiek s ikonických dizajnom. Na ich výrobu spoločnosť použila 400 kíl posledných príborov z plastu. V tomto roku vyrobila ďalších sedem kusov, no tentokrát z vyradených plastových tácok. V minulosti zase dala večné zbohom plastovým slamkám.
Hranolky à la Banksy
V roku 2018 mekáč zamútil reklamné vody inšpiráciou z umeleckého sveta. Keď Banksy šokoval účastníkov aukcie v londýnskej galérii Sotheby's skartovaním vlastného diela, pohotovo zareagoval aj McDonald’s. Vytvoril vizuál, ktorý promuje jeho neodolateľné hranolky. Vyzeral presne ako napoly skartované Banksyho dielo.
Mekáč sa minimalisticky a jednoducho vynašiel aj počas Medzinárodného dňa žien, keď svoje typické „M“ otočil na všetkých svojich digitálnych kanáloch naopak, a tak vzniklo W ako woman.
Spolu, aj keď od seba
Brazílsky McDonald’s sa počas pandémie pohral s logom a dočasne ho zmenil tak, že ikonické zlaté oblúky písmena M oddelil. Upozornil tým na potrebu byť od seba. Milý pandemický príbeh lásky využil španielsky mekáč na propagáciu služby vyzdvihnutia objednávky jedla autom. Príbeh dvoch mladých ľudí bol ukážkou, že lásku možno nájsť aj počas pandémie.
Jednoducho chutná káva
Pred pár rokmi si McDonald’s uťahoval z kávičkárov z hipsterských kaviarní. Každý pozná osobu, ktorá je pre najlepšiu kávu schopná urobiť čokoľvek. Skúšajú najtrendovejšie kaviarne v meste, objednávajú si drahé kávy, a pritom niekedy ani netušia, čo dostanú. Podľa mekáča chcú ľudia v skutočnosti skrátka len kávu. Presne o to ide aj v McCafé. Otvára sa skoro ráno a čerstvo pomletú arabicu pripravia na počkanie a za prijateľnú cenu. Vydarený klip zaujal na internete i v zahraničných televíziách.
Na Vianoce nezabudni na soby
Posledné roky stavil vianočný mekáč na animované reklamné koncepty „Reindeer Ready“. Tie apelovali na to, aby boli deti podľa americkej tradície pripravené odmeniť aj soby za privezenie darčekov. Pred dvomi rokmi to značka vykreslila cez príbeh matky a jej dospievajúceho syna. Ten sa v kampani tváril inak, ako mu napovedá jeho vnútro.
Láska k McDonald’s kvitne v každom nečase
Emotívne nabitá bola v roku 2021 aj francúzska kampaň na doručovanie jedál, ktorá propagovala službu McDelivery. Jej ústredným motívom boli rôznorodé obytné domy v Paríži, na ktoré sa pozeráme cez zapršané okno. Je to presne ten pohľad, pri ktorom si povieš, že dnes z domu nevytiahneš päty a jedlo si necháš doručiť cez donáškovú službu.
Strohá a ukážkovo minimalistická bola aj reklama určená pre Britské ostrovy. Nielenže bola bez obrázka, ale aj bez loga. Pre pravých milovníkov mekáča úplne postačujúca, no nie?
Viac hovoriť netreba
Experiment vizuálnej kampane z roku 2019 na reklamných nosičoch zobrazoval iba nezaostrené ukážky najznámejších jedál, ktoré mekáč ponúka. Odvahu podčiarkoval výstižným nápisom „Say no more“, čo v preklade znamená „viac nehovor“.