Nemalá skupina ľudí zjavne číta nové logo značky Kia nesprávne.
Keď začiatkom roka 2021 automobilka Kia vynovila svoje logo, naplnila tak už dlhší čas avizované zmeny súvisiace s pozmenenou identitou značky. Nové logo však teraz spôsobuje ťažkosti desiatkam tisíc ľudí, ktorí ho nevedia správne prečítať.
Zástupcovia kórejského výrobcu uviedli, že logo má pripomínať ručne písaný podpis. Jeho rytmická a zároveň neprerušená línia vyjadruje akési odhodlanie sprostredkovať okamihy inšpirácie, zatiaľ čo celková symetria poukazuje na dôveryhodnosť.
Logo tak nereprezentuje len samotný názov značky tvorený trojicou písmen, ale aj istý obrazec či symbol. S odstupom mesiacov sa logo začalo objavovať na nových modeloch značky, ktoré jazdia už aj na našich cestách.
Naživo je logo nielen veľmi efektné, ale prekvapivo aj hodnotne vypracované – je totiž vyrezané zo skutočného hliníka. Ako sa však najnovšie dozvedáme, logo v novom podaní nemalú skupinu ľudí mätie.
Laická verejnosť totiž číta nové logo značky Kia nesprávne – prepojená trojica písmen nabáda na čítanie písmen KN, teda dve kapitálky. Potvrdzujú to samotné Google dáta, v rámci ktorých od predstavenia loga výrazne vzrástol počet chybných vyhľadávaní.
Podľa štatistík sa tak vo vyhľadávačoch ukazuje, že napríklad v USA sa až približne 30-tisíc ľudí mesačne snaží zistiť, čo je „KN Car“.
Treba však dodať, že na rozdiel od iných značiek, ktoré v rámci trendu posledných rokov takisto vynovili logo, Kia to svoje zmenila vskutku výrazne.
Klasický nápis Kia sa totiž od roku 1986 prakticky nezmenil, preto môže teraz nejedného človeka zmiasť. Niektorí si však zjavne neuvedomujú, že pokiaľ by išlo o veľké písmená, písmeno N by muselo byť otočené zrkadlovo.