Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Pondelok 28. 11. 2022 meniny má Henrieta

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Máme pre teba nový spravodajský portál!prezrieť
Tech - Autá

Mercedes-Benz láka na nové elektrické géčko, ktoré sa vďaka 4 motorom dokáže točiť na mieste ako tank

EQG naznačuje, že o svoje prednosti sa trieda G nechystá prísť ani v elektrickej alternatíve.

Martin Mičuda
24. 11. 2022 8:30 Čas čítania: 1:37
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Mercedes-Benz láka na nové elektrické géčko, ktoré sa vďaka 4 motorom dokáže točiť na mieste ako tank
Zdroj: Daimler
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
24. 11. 2022 8:30
Čas čítania: 1:37

Mercedes-Benz láka na nové elektrické géčko, ktoré sa vďaka 4 motorom dokáže točiť na mieste ako tank

EQG naznačuje, že o svoje prednosti sa trieda G nechystá prísť ani v elektrickej alternatíve.

Martin Mičuda
24. november 2022, 8:30
Čas čítania: 1:37
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Mercedes-Benz láka na nové elektrické géčko, ktoré sa vďaka 4 motorom dokáže točiť na mieste ako tank
Zdroj: Daimler
Odoberať newsletter REFRESHERu
10 najlepších člankov Refresheru, raz za týždeň. Ak ťa emaily prestanú baviť, tak ich kedykoľvek zrušíš. Zadaním emailu súhlasíš s podmienkami portálu.

Už na minuloročnom autosalóne v Mníchove Mercedes-Benz oficiálne potvrdil, že pracuje na elektrickej verzii legendárnej triedy G. Model EQG sa má na trh podľa posledných informácií dostať v roku 2024, už teraz sa však na svet predrala hŕstka zaujímavých technických údajov. Automobilka totiž uskutočnila špeciálnu prezentáciu pre vybraných svetových automobilových novinárov, v rámci ktorej si mohli vyskúšať elektrický prototyp.

Ten sa na pohľad v zásade nelíši od aktuálneho konvenčného vyhotovenia, hoci jednotlivé detaily úmyselne maskovala fólia. Samotný tvar karosérie sa očividne nezmení, ale očakávať môžeme zaslepenú masku a nové nárazníky. Už teraz však vieme, že EQG bude nakoniec vychádzať zo súčasnej generácie, stáť bude na klasickom rebrinovom ráme, akurát prejde istými zmenami, ktoré si vyžiada elektrická sústava.

 

Ide o zástavbu batérie, ktorá bude nielen v podlahe, ale aj pod zadnými sedadlami. Akumulátor s kapacitou vyše 100 kWh pritom bude disponovať už novou technológiou článkov s väčšou energetickou hustotou, lepšou efektivitou a nižšou hmotnosťou. Pôjde o technológiu z konceptu EQXX, hmotnosť EQG tak neprevýši 3,5 tony a súčasne batéria zaručí na dané rozmery a váhu stále slušný dojazd.

 

Zdroj: Daimler

 

Presné výkonnostné parametre nepoznáme, dozvedáme sa však, že sériové vyhotovenie bude mať až štyri elektromotory. Každé koleso poháňa osobitný motor, ich rozloženie bude pritom vskutku špecifické – v rámci predného nezávislého zavesenia  budú elektromotory bližšie pri kolesách, zatiaľ čo vzadu kvôli snahe docieliť veľkú flexibilitu nápravy sa elektrické motory umiestnia bližšie ku kabíne.

Toto riešenie má docieliť čo najlepšie schopnosti v náročnom teréne, ani elektrická trieda G tak nemá prísť o svoje preslávené prednosti. Zaujímavosťou je, že každý elektromotor by mal mať vlastnú 2-stupňovú prevodovku. Systém tak de facto ponúkne redukciu, pričom elektrická sústava bude vedieť simulovať zamknutie troch diferenciálov. Unikátnym špecifikom štyroch elektromotorov bude funkcia G-Turn, teda doslova tanková otočka o 360 stupňov na mieste.

 

 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Raz Roken Rehan (@rokenr)

 

Štyri nezávislé motory tak zaručia, že z triedy G sa stane tank v ešte presnejšom slova zmysle než doteraz. V náročnom teréne automobilka ponúkne tri nové jazdné režimy (Trail, Rock a Sand), ktoré majú zaručiť výbornú priechodnosť na akomkoľvek podklade. Na prezentácii odznelo, že v pláne je pochopiteľne hneď niekoľko výkonnostných verzií. Tie najsilnejšie majú dokonca svojou silou prekonať aj aktuálnej najvýkonnejšie vyhotovenie G 63 (585 koní).

Vyzerá to teda tak, že síce EQG neponúkne ten ikonický mohutný zvuk z výfukov pod bočnými prahmi, no ani v elektrickej verzii sa trieda G terénu zďaleka nezľakne, ba čo viac, získa unikátne schopnosti navyše.

 

Zdroj: Daimler
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: motor1.comFoto: Motor1Náhľadový obrázok: Daimler
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy tech
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.