EQG naznačuje, že o svoje prednosti sa trieda G nechystá prísť ani v elektrickej alternatíve.
Už na minuloročnom autosalóne v Mníchove Mercedes-Benz oficiálne potvrdil, že pracuje na elektrickej verzii legendárnej triedy G. Model EQG sa má na trh podľa posledných informácií dostať v roku 2024, už teraz sa však na svet predrala hŕstka zaujímavých technických údajov. Automobilka totiž uskutočnila špeciálnu prezentáciu pre vybraných svetových automobilových novinárov, v rámci ktorej si mohli vyskúšať elektrický prototyp.
Ten sa na pohľad v zásade nelíši od aktuálneho konvenčného vyhotovenia, hoci jednotlivé detaily úmyselne maskovala fólia. Samotný tvar karosérie sa očividne nezmení, ale očakávať môžeme zaslepenú masku a nové nárazníky. Už teraz však vieme, že EQG bude nakoniec vychádzať zo súčasnej generácie, stáť bude na klasickom rebrinovom ráme, akurát prejde istými zmenami, ktoré si vyžiada elektrická sústava.
Ide o zástavbu batérie, ktorá bude nielen v podlahe, ale aj pod zadnými sedadlami. Akumulátor s kapacitou vyše 100 kWh pritom bude disponovať už novou technológiou článkov s väčšou energetickou hustotou, lepšou efektivitou a nižšou hmotnosťou. Pôjde o technológiu z konceptu EQXX, hmotnosť EQG tak neprevýši 3,5 tony a súčasne batéria zaručí na dané rozmery a váhu stále slušný dojazd.
Presné výkonnostné parametre nepoznáme, dozvedáme sa však, že sériové vyhotovenie bude mať až štyri elektromotory. Každé koleso poháňa osobitný motor, ich rozloženie bude pritom vskutku špecifické – v rámci predného nezávislého zavesenia budú elektromotory bližšie pri kolesách, zatiaľ čo vzadu kvôli snahe docieliť veľkú flexibilitu nápravy sa elektrické motory umiestnia bližšie ku kabíne.
Toto riešenie má docieliť čo najlepšie schopnosti v náročnom teréne, ani elektrická trieda G tak nemá prísť o svoje preslávené prednosti. Zaujímavosťou je, že každý elektromotor by mal mať vlastnú 2-stupňovú prevodovku. Systém tak de facto ponúkne redukciu, pričom elektrická sústava bude vedieť simulovať zamknutie troch diferenciálov. Unikátnym špecifikom štyroch elektromotorov bude funkcia G-Turn, teda doslova tanková otočka o 360 stupňov na mieste.
Štyri nezávislé motory tak zaručia, že z triedy G sa stane tank v ešte presnejšom slova zmysle než doteraz. V náročnom teréne automobilka ponúkne tri nové jazdné režimy (Trail, Rock a Sand), ktoré majú zaručiť výbornú priechodnosť na akomkoľvek podklade. Na prezentácii odznelo, že v pláne je pochopiteľne hneď niekoľko výkonnostných verzií. Tie najsilnejšie majú dokonca svojou silou prekonať aj aktuálnej najvýkonnejšie vyhotovenie G 63 (585 koní).
Vyzerá to teda tak, že síce EQG neponúkne ten ikonický mohutný zvuk z výfukov pod bočnými prahmi, no ani v elektrickej verzii sa trieda G terénu zďaleka nezľakne, ba čo viac, získa unikátne schopnosti navyše.