Vedenie nemeckého športového giganta čelilo obrovskému tlaku zo strany zamestnancov aj verejnosti vrátane známych osobností.
Spoločnosť Adidas ukončila spoluprácu s Kanyem Westom (Yem) po jeho nedávnych antisemitských poznámkach a iných provokáciách, píše The Business of Fashion.
Vedenie nemeckého športového giganta oznámilo správu po čoraz častejších špekuláciách, keď čelilo obrovskému tlaku zo strany zamestnancov aj verejnosti vrátane známych osobností.
„Spoločnosť Adidas netoleruje antisemitizmus ani akýkoľvek iný druh nenávistných prejavov. Nedávne komentáre a činy Yeho (Kanyeho Westa) boli neprijateľné, nenávistné a nebezpečné. Porušujú hodnoty firmy, ktorými sú rozmanitosť, inklúzia, vzájomný rešpekt a spravodlivosť. Spoločnosť po dôkladnom preskúmaní prijala rozhodnutie okamžite ukončiť partnerstvo s Yem, ukončiť výrobu produktov značky Yeezy a zastaviť všetky platby voči Yeovi a jeho spoločnostiam. Adidas s okamžitou platnosťou ukončí činnosť Adidas Yeezy. Adidas je jediným vlastníkom všetkých práv na dizajn existujúcich produktov, ako aj predchádzajúcich a nových farebných vyhotovení v rámci spolupráce,“ stojí v oficiálnom vyhlásení značky.
Viac informácií o ukončení spolupráce bude uvedených v rámci oznámenia výsledkov spoločnosti za 3. štvrťrok v roku 2022, ktoré prebehne 9. novembra.
Konflikt sa začal 3. októbra, keď Ye prišiel na svoju módnu prehliadku v tričku s nápisom White Lives Matter, čo je slogan používaný neonacistickými skupinami a odporcami hnutia Black Lives Matter. Raperovi a návrhárovi bol o niekoľko dní neskôr obmedzený aj prístup na Instagram za porušenie pravidiel, keď zdieľal záber textových správ, v ktorých reagoval na námietky ostrým vyhlásením, že „ukáže tým Židom, že ho nikto nemôže ohroziť ani ovplyvniť“. Neskôr pokračoval vyjadrením, že „Židia sú v skutočnosti ľudia čiernej rasy“.
Firma Adidas začala spolupracovať s Westom pred takmer desiatimi rokmi po jeho odchode zo spoločnosti Nike, kde držiteľ 21 hudobných cien Grammy necítil dostatočnú voľnosť pri tvorbe ani podporu vedenia. Hodnota partnerstva, ktorá obsahuje tenisky a oblečenie s logom Yeezy, sa odhaduje na miliardy dolárov, čo z neho robí jeden z najväčších zdrojov raperovho bohatstva.
Ye prišiel o ďalšieho obchodného partnera, keď ukončenie spolupráce oznámilo aj vedenie módneho domu Balenciaga. Uvidíme, aký postoj predstaví značka GAP, pod ktorou tvorí oblečenie.