Audi plánuje vyrobiť RS3 vo vyhotovení Performance Edition v limitovanom počte len 300 kusov.
Audi RS3 zastupuje najmenší model divízie Audi Sport, no ako sme sa pri teste presvedčili aj na vlastnej koži, patrí medzi tie vôbec najzábavnejšie modely značky. Môže za to predovšetkým špeciálne riešenie Torque Splitter, ktoré vďaka až dvom elektronicky riadeným spojkám na zadnej náprave dokáže preniesť všetok výkon podľa potrieb len na jedno zadné koleso. Samozrejme, najväčším lákadlom modelu RS3 je jeho srdce, teda ikonický päťvalec 2.5 TFSI, ktorý je unikátom v danom segmente. Práve ten je po novom ešte silnejší.
Audi totiž práve predstavilo špeciálne vyhotovenie RS3 Performance Edition, ktoré prichádza s vylepšeniami už i tak špičkovej techniky. Tou najdôležitejšou je zvýšenie výkonu – z doterajších 294 kW/400 koní totiž výkon vďaka väčšiemu turbu a upravenému výfukovému potrubiu poskočil na úroveň 299 kW/407 koní.
Tým sa posunula aj maximálna rýchlosť o ďalších 10 km/h oproti paketu RS Dynamics Package, čiže až na úroveň rovných 300 km/h. Ide tak o vôbec najrýchlejšie vozidlo v kompaktnom segmente. Pokiaľ ide o akceleráciu, tak naďalej platí, že stovku pokorí najmenší RS model za 3,8 sekundy.
Z vizuálneho hľadiska sú zmeny len decentné. Štandardom sú špecifické 19" šedé disky, ktoré sú zabalené do špičkových pneumatík semi-slick Pirelli P Zero Trofeo R (265/35, respektíve 245/35). Vecou štandardnej výbavy sú nielen Matrix-LED svetlomety, ale najmä karbón-keramické predné brzdy s modrými šesťpiestikovými strmeňmi. Ide o jediného zástupcu triedy, ktorý disponuje karbón-keramickými brzdami. Všetky exteriérové detaily vrátane označení či koncoviek výfuku sú v čiernom odtieni.
Interiér má škrupinové sedadlá, volant potiahnutý Alcantarou, kožu Nappa či mikrovlákno Dinamica. Audi plánuje vyrobiť RS3 Performance Edition v limitovanom počte len 300 kusov. Každý z týchto exemplárov má hodnotu minimálne 75-tisíc eur (hatchback), respektíve 77-tisíc eur (sedan).