Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
29. septembra 2022, 11:30
Čas čítania 1:12
Martin Mičuda

Najvýkonnejší Opel Astra nesie označenie GSe, spolieha sa na 225-koňový plug-in hybrid

Najvýkonnejší Opel Astra nesie označenie GSe, spolieha sa na 225-koňový plug-in hybrid
Zdroj: Opel
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY
Uložiť Uložené

Astra GSe kombinuje benzínový štvorvalec a elektromotor.

Približne rok po tom, ako Opel predstavil šiestu generáciu svojho tradičného zástupcu nižšej strednej triedy, spoznávame jeho športovo ladenú verziu. Nová Astra sa ukazuje vo vyhotovení GSe, ktoré však už nereprezentuje skratku pre spojenie Grand Sport Einspritzung, ale Grand Sport electric. Podľa predošlých avíz totiž najvýkonnejšia verzia prichádza v plug-in hybridnom podaní, a to ako hatchback, tak aj praktickejšie kombi s dodatkom Sports Tourer.

Odporúčané
Vyskúšali sme slovenské Auto roka 2022. Je vizuálne atraktívny Peugeot 308 naozaj hodný prestížneho titulu? Vyskúšali sme slovenské Auto roka 2022. Je vizuálne atraktívny Peugeot 308 naozaj hodný prestížneho titulu? 15. júna 2022, 14:30

Ako sa predpokladalo, pointou verzie GSe je dobre známe hybridné ústrojenstvo z dieľne koncernu Stellantis – preplňovaný 1,6-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 132 kW/180 koní, ktorý spolupracuje s 81 kW elektromotorom. Celkový výkon sústavy je na úrovni 165 kW/225 koní, zatiaľ čo krútiaci moment má 360 Nm. Poháňané sú pritom výhradne predné kolesá cez 8-stupňovú automatickú prevodovku. 

Opel, Astra, Astra GSe,
Zdroj: Opel

Opel v tomto momente zatiaľ nešpecifikuje rýchlostné parametre. Vzhľadom na to, že Astra GSe má identickú techniku ako koncernový súrodenec, ktorého sme nedávno testovali, Peugeot 308 v najvýkonnejšej konfigurácii, dá sa predpokladať, že akceleráciu z 0 na 100 km/h zvládne za obdobných 7,5 sekundy. Prítomný akumulátor s kapacitou 12,4 kWh má súčasne zaručiť čisto elektrický dojazd na úrovni 69 kilometrov.

Odporúčané
Vyskúšali sme úplne nový Volkswagen Golf. Aká je jeho 8. generácia? Vyskúšali sme úplne nový Volkswagen Golf. Aká je jeho 8. generácia? 29. augusta 2020, 15:32

Vzhľadom na technickú stránku tak nie sme svedkami ničoho prevratného, práve naopak, Opel len zabalil do atraktívnejšieho obalu to, čo už dlhší čas poznáme v koncerne Stellantis v bežných modeloch. Astra GSe má však aspoň o 10 milimetrov znížený podvozok s tuhším naladením a upraveným stabilizačným systémom, no a iné nastavenia má napokon aj riadenie. 

Ak spomíname atraktívnejší obal, tak vo veci je nový, agresívnejšie tvarovaný predný nárazník s masívnejšími otvormi. Práve ten je okrem viacerých plakiet GSe poznávacím znakom novinky. Ďalej pribudli špecificky tvarované dvojfarebné 18" disky, ktoré budú tiež k dispozícii výlučne pre GSe. V interiéri napokon pribudli športovejšie strihnuté sedadlá potiahnuté Alcantarou, Opel pritom vyzdvihuje aj ich ergonomický certifikát AGR. Cenu, ako ani čas vstupu na trh novej Astry GSe zatiaľ nepoznáme.

Opel, Astra, Astra GSe,Opel, Astra, Astra GSe,Opel, Astra, Astra GSe,Opel, Astra, Astra GSe,
Zobraziť galériu
(10)
Domov
Zdieľať
Diskusia