Nové XB7 je opäť jedným z tých modelov od Alpiny, ktoré sú silnejšie než najvýkonnejšia dostupná verzia od BMW.
Po tom, ako nám BMW v apríli predstavilo svoje najväčšie SUV v modernizovanej podobe s radikálne zmenenou čelnou časťou, o slovo sa v zmysle tradícií hlási už aj dvorná Alpina.
Firma so sídlom v nemeckom Buchloe, ktorú už po novom vlastní samotná automobilka z Mníchova, tak prichádza s vlastnou interpretáciou modelu X7. Tá nesie zaužívané označenie XB7, no ako sme si už zvykli, okrem decentných estetických vylepšení si posvietili aj na samotnú techniku.
Tým, že pre technikov z Alpiny ako základ na úpravy poslúžila najvýkonnejšia verzia X7 M60i, pohon má na starosti dvakrát preplňovaný 4,4-litrový benzínový motor V8. Nemá však už štandardných 390 kW/530 koní a 750 Nm, ale po novom až 457 kW/621 koní a rovných 800 Nm. Aj XB7 je tak jedným z tých modelov od Alpiny, ktoré sú silnejšie než najvýkonnejšia dostupná verzia od BMW. Doteraz vždy platilo, že Alpiny boli stred medzi najsilnejšou nešportovou a športovou verziou (plnohodnotným M), no vzhľadom na to, že X7 M neexistuje, na trhu ho zastúpi práve Alpina XB7.
Po úprave sa maximálna rýchlosť posunula až na úroveň 290 km/h, zatiaľ čo akceleráciu z 0 na 100 km/h zvládne vylepšené SUV len za 4,2 sekundy a na dvestovke je za 14,8 s. XB7 stojí na upravenom vzduchovom podvozku, ktorý je do rýchlosti 30 km/h vo vyššej polohe, zatiaľ čo vo vyšších rýchlostiach sa spustí dole, čím je docielená lepšia aerodynamika aj správanie na ceste. Samozrejme, nechýba pohon oboch náprav xDrive a 8-stupňová automatická prevodovka.
Z vizuálnej stránky sme svedkami tradičných doplnkov – štandardom je športový optický M paket, ktorý však má na rozdiel od sériovej X7 spodnú časť nárazníka lakovanú vo farbe karosérie, no a v najspodnejšej časti pribudol obligátny nápis Alpina. V pozmenenom zadnom nárazníku sú štyri okrúhle koncovky výfuku. Celok pritom môže byť lakovaný v zelenom metalickom laku Alpina Grün II a postavený je na 21" diskoch Alpina Dynamic. Za necelých 4-tisíc eur je však možné siahnuť po 23" obutí Alpina Classic.
V interiéri okrem vlastného čalúnenia Alpina je na výber hneď niekoľko ozdobných líšt a plakiet, no a chýbať už nemôže ani tradičný modrastý podklad digitálnych budíkov. Volant je aj tentoraz v elegantnom vyhotovení, nejde teda o športový dizajn v rámci M paketu. Základná cena Alpiny XB7 je 170 500 eur.