Po elektromobiloch E-208 a E-2008 predstavuje Peugeot ďalšiu dvojicu elektrických modelov.
Peugeot je jedna z tých značiek, ktorá si razí teóriu, že elektrické vozidlo sa nemá odlišovať od toho konvenčného, preto elektromobily ponúka priamo v rámci svojho tradičného modelového portfólia. Inými slovami, francúzske elektromobily de facto zastupujú „len“ elektrické verzie dobre známych konvenčných modelov. Príkladom sú elektromobily E-208 či E-2008, ktoré vychádzajú z konvenčných modelov 208 a 2008. Najnovšie sa rodina elektrických Peugeotov rozrastá o ďalších dvoch členov – E-308 a E-308 SW.
Aj v tomto prípade je vo veci elektrický derivát tradičných zástupcov kompaktnej triedy, a to buď ako hatchback, alebo praktickejšie kombi s dodatkom SW. Po vizuálnej stránke sa tak netreba pripravovať na žiadne excesy, práve naopak, ak je zákazníkovi sympatický modelový rad 308 v podobe, v akej ho dobre pozná, odteraz má na výber nielen benzínovú, naftovú či plug-in hybridnú, ale aj čisto elektrickú verziu. Jedinou optickou odlišnosťou je absencia reálnych koncoviek výfuku, nové aerodynamickejšie disky kolies a efektná maska bez otvorov na prívod vzduchu.
Zásadné zmeny však nastali v pohone. Pod prednou kapotou sa totiž už nenachádza spaľovací agregát, ale elektromotor s výkonom 115 kW/156 koní a krútiacim momentom 260 Nm. Zdrojom energie je akumulátor, ktorý má kapacitu 54 kWh, z toho využiteľná kapacita je 51 kWh. To nie je na prvý pohľad veľa, ostatne, elektromobily, ktoré nie sú od podlahy vyvíjané výlučne len ako čisto elektrické verzie, neraz trpia menšou batériou.
Peugeot však uvádza, že automobilka zásadnou mierou zapracovala na optimalizácii pohonného ústrojenstva aj na samotnej aerodynamike, čo sa má odraziť na veľmi nízkej spotrebe. V zmysle WLTP by si elektrický model E-308 mal vystačiť s energiou na úrovni len 12,7 kWh/100 km. Pri takejto spotrebe má byť dojazd na úrovni vyše 400 kilometrov. Novinky sú vybavené palubnou sieťou, ktorá podporuje 11 kW AC nabíjanie a 100 kW DC nabíjanie. Pri použití rýchlonabíjačky sa tak akumulátor z 20 na 80 percent nabije za menej než 25 minút. Cenové relácie zatiaľ zverejnené neboli, na trh sa totiž ďalší nový elektrický Peugeot dostane až budúci rok.