Pivný bicykel jazdí po Bratislave už od roku 2018, často sa stretáva s hundraním vodičov, no podľa majiteľa magistrát hlavného mesta nemá o dialóg záujem.
„V štandardnej ponuke máme len šoféra alebo šoférku. V tom prípade má jeden z pasažierov možnosť čapovať pivko ostatným z partie. Ak chcú mať dámsku obsluhu, môžu si dobrovoľne priplatiť za peknú čašníčku,“ vysvetľuje Lukáš Krňoul, ktorý v hlavnom meste prevádzkuje pivný bicykel Bratislava Beer Bike. V prípade záujmu vraj pre dámy vie zabezpečiť aj pekného čašníka.
Bratislava Beer Bike funguje od roku 2018 a po celú dobu svojej existencie spôsobuje kontroverziu. Miestni obyvatelia na pivný bicykel radi nadávajú, že špatí Bratislavu, vodiči na cestách si naň pravidelne zanadávajú, že blokuje premávku, no podľa Lukáša Krňoula sa šoféri bicykla vždy snažia jazdiť maximálne ústretovo a uhnúť sa vždy, keď je to možné.
„Náš beer bike je slovenským dopravným inšpektorátom definovaný ako bicykel, takže sa riadime všetkými pravidlami pre cyklistov. Trasa je vybraná starostlivo tak, aby sme vždy dali vodičom možnosť nás obísť alebo predbehnúť,“ vysvetľuje so slovami, že trasu si chcel dať opakovane schváliť vedením mesta, no magistrát Bratislavy o dialóg nemal záujem.
V Bratislave prevádzkujú beer biky viaceré firmy. Keď si zákazník vyberá medzi nimi, prečo by si mal vybrať práve vás?
Začal by som tým, že som bol prvým prevádzkovateľom beer biku v Bratislave. Náš projekt sme spustili v roku 2018 a ďalšie dve spoločnosti začali fungovať až tesne pred koronavírusom. Štandardná ponuka všetkých troch z nás je veľmi podobná.
Naša spoločnosť vlastní povolenie od dopravného inšpektorátu v Bratislave, máme potrebné poistenie a našou ponukou je čapované pivo. To je základ. Naše beer biky obsluhuje usmievavá obsluha spoločne so skúseným šoférom, dosť často šoférkou.
Vďaka tomu, že to robíme od začiatku, tak máme unikátnu trasu s jedinečnými atrakciami a naše recenzie hovoria samy za seba. Spätná väzba od zákazníkov je jasná. Preto by som volil práve nás.
Vychádzate s konkurenciou korektne?
Nemyslím, že máme napäté vzťahy. V minulých rokoch sme si dokonca navzájom pomáhali, keď bolo treba, čo je fajn. Ja ako prevádzkovateľ beer biku konštatujem, že konkurencia je zdravá, dobrá. My máme zákazníkov stále dosť, záujem o beer biky je stále vysoký, a tak nás konkurencia na sto percent posúva dopredu.
Stane sa, že spomalíme premávku, taká je realita dňa.
Na svojom webe uvádzate, že šoférky a šoféri beer bikov by mali mať skúsenosti s gastronómiou či cestovným ruchom. Aké podmienky máte pri výbere zamestnancov?
Naše pracovné miesta sú šité na mieru ľuďom z gastro priemyslu a turizmu ako barmani či hostesky. Musia to byť otvorení ľudia, ktorí vedia komunikovať v angličtine, prípadne nemčine. Musia mať otvorenú myseľ a vedieť si jazdu na beer biku užiť.
Treba si však vedieť udržať odstup, lebo môže to vyzerať ako ľahká práca, ale úprimne, udržať veľkú skupinu na beer biku pod kontrolou nie je jednoduché. Človek si s ľuďmi musí vedieť poradiť.
Keď si človek otvorí vašu stránku, tak zistí, že beer bike stojí 360 eur na 90 minút. Ak si ho zaplatím, čo za to dostanem?
Táto cena je za celú skupinu. Poplatok neplatí jeden človek, ale väčšinou to funguje tak, že skupina 8 až 15 ľudí sa na celú aktivitu zloží. V základnom balíčku je 90-minútová jazda a neobmedzená konzumácia čapovaného piva. Práve to vyhľadáva väčšina klientov.
Počas jazdy sa snažíme vyhnúť pešej zóne a centru Bratislavy, aby sme neobťažovali rezidentov. K dispozícii je obsluha, šoférka a možnosť prehrávania si vlastnej hudby na JBL reproduktore. Pre ľudí je to zábavná vyhliadková túra spojená s konzumáciou piva.
Váš beer bike sa pýši možnosťou neobmedzenej konzumácie piva. Je naozaj neobmedzená a môžem piť, koľko len chcem, alebo môžu zákazníci vypiť maximálne jeden sud?
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Či môžeš za 90 minút naozaj vypiť neobmedzené množstvo piva.
- Kedy sa beer bike dostáva do situácií, že naň trúbia autá a šoféri MHD.
- Čo sa deje, keď zákazníci v opitosti vykrikujú a obťažujú okoloidúcich ľudí.
- Ako Krňoul reaguje na to, že ponúka možnosť priplatiť si za „peknú čašníčku“.
- Turisti z ktorej krajiny tvoria až 80 percent všetkých zákazníkov beer biku.
- Či si beer bike objednávajú ženy a či si môžu priplatiť za „pekného čašníka“.