Úchvatnú techniku tvorí až štvorica elektromotorov, ktorých výkon je úctyhodných 1 408 kW/1 915 koní.
Podnikateľ Mate Rimac je posledné roky označovaný za chorvátskeho Elona Muska, pod čo sa podpisujú najmä veľmi úspešné aktivity okolo automobilky Rimac, ktorú založil.
Pripomeňme, že výrobca elektrických hyperšportov z Chorvátska zaznamenal v roku 2021 obrovský míľnik, keď sa s automobilkou Porsche dohodol, že založia spoločný podnik Bugatti-Rimac. Koncern VW Group tak naznačil budúcnosť svojej pýchy, automobilky Bugatti. Teraz má však výrobca Rimac na svedomí ďalší úspech, prvému zákazníkovi totiž odovzdal svoj nový hyperšport Nevera.
Po úchvatných počinoch s názvom Concept One a C_Two sa z druhého menovaného vykľul už aj produkčný model, ktorý si približne rok po predstavení prebral prvý majiteľ. Ním napokon nie je nik iný ako bývalý jazdec formuly 1 a majster sveta z roku 2016 Nico Rosberg.
Druhý vyrobený exemplár (prvý s číslom #000 je vo vlastníctve značky) a prvý zákaznícky kúsok (#001) tak poputuje do rúk profesionálneho motoršportového pretekára, ktorý siahol po čiernom kúsku so striebornými kolesami. O svojom najnovšom prírastku do svojej garáže sa, samozrejme, pochválil na Youtube, kde aktívnu funguje najmä posledné roky.
Rimac Nevera je v súčasnosti to najextrémnejšie športové elektrické auto, aké sa dostalo do sériovej výroby, hoci tá je obmedzená „len“ na 150 kusov. Úchvatnú techniku tvorí až štvorica elektromotorov, ktorých výkon je úctyhodných 1 408 kW/1 915 koní a 2 360 Nm. Každé koleso tak poháňa osobitný elektromotor, čím je možné presne distribuovať výkon – systém All-Wheel Torque Vectoring 2 pohotovo kalibruje krútiaci moment na príslušné koleso a zaručuje tým nielen úžasnú dynamiku, ale aj perfektnú trakciu podľa potrieb.
Zaujímavosťou pritom je, že Nevera dokáže uháňať rýchlosťou až 412 km/h, čo je medzi elektromobilmi nevídaný údaj. Ešte viac však zaujme schopnosť pokoriť rýchlosť 100 km/h z miesta len za 1,85 sekundy! Zdrojom energie sú kvapalinou chladené akumulátory s kapacitou až 120 kWh, ktoré si vyvíja samotná automobilka. V zmysle metodiky merania WLTP udáva výrobca dojazd veľmi slušných takmer 550 kilometrov.
Pripomeňme, že všetkých 150 exemplárov, ktoré vzniknú v horizonte najbližších troch rokov, je už vypredaných. Každý z nich má pritom cenu minimálne 2 milióny eur.