„Mala sa správať lepšie,“ odkázala influencerke Addison Rae jedna z bývalých fanúšičiek potom, ako si obliekla extravagantné plavky s nápisom „Otec“ a „Syn“ v rámci kampane značiek Adidas x Praying.
Hviezda Tiktoku Addison Rae si za pózovanie v plavkách počas kontroverznej kampane značiek Adidas x Praying vyslúžila obrovskú vlnu kritiky.
Nič by nebolo na tom, že 21-ročná Američanka pózuje v bielych bikinách, keby na ich vrchnom diele „nesvietili“ nápisy „Otec“ a „Syn“. Spodný diel plaviek, ktorý na fotke nie je vidieť, má údajne v rozkroku napísané „Duch Svätý“. V slogane tak očividne ide o Najsvätejšiu Trojicu – trojjediného Boha, ktorý je centrom učenia kresťanskej viery.
Fotky, ktoré Rae zverejnila na svojom Instagrame a Facebooku, mali odkazovať na blížiacu sa spoluprácu športovej značky Adidas so značkou Praying, ktorú v roku 2021 Vogue označil za „najperverznejší virálny hit módneho priemyslu“.
Výsledným produktom dvoch celkom rozdielnych spoločností majú byť už toto leto tenisky Supernova Cushion 7. Praying na svojej stránke uvádza, že sa ich dočkáme už čoskoro, a pod modelom tenisiek píše: „Bože, ochraňuj ma, keď bežím. Toto je deň, toto je čas na preteky. Ochraňuj moje telo. Chráň ho pred zranením.“
Samotný slogan tenisiek však nie je kontroverzný až tak ako kampaň s Addison Rae, ktorú internet označil za maximálne nevhodnú. Plavky, ktoré sa predávajú za 100 dolárov, sú označované ako „neuveriteľné liečivé bikiny so silnou vierou“.
Zhanobujú kresťanstvo ako náboženstvo a poburujú kresťanov. „Dnes ráno som sa zobudila a bola som okamžité zranená a znechutená. Adidas už nemá moju podporu a Addison Rae sa mala správať lepšie,“ napísala na Twitter jedna z teraz už bývalých fanúšičiek influencerky.
Značka Praying so sídlom v New Yorku a Los Angeles sa od roku svojho založenia (2020) preslávila ako fenomén na internete, ktorý rád čerpá z prvkov avantgardy a popkultúry rovnako ako aj z jej osobností.
Okrem obrázkov celebrít však na svojich produktoch často využíva náboženské slogany a veľmi extravagantným spôsobom ich umiestňuje nielen do kampaní, ale aj na svoje tričká, kabelky, šaty či doplnky. Na taške, ktorá sa predáva za 179 dolárov, do potlače s polonahým telom muža umiestnila text Praying.
Na svätú trojicu – v tomto prípade Adidas, Praying a Addison Rae – sa neprestáva sypať vlna kritiky. Budúcnosť úspechu tenisiek je tak momentálne nejasná. Adidas si po úspešnej spolupráci so značkou Gucci vybral veľmi „unikátneho“ partnera, no ako sa zdá, z kauzy si nerobí veľkú hlavu. Kým športová značka sa zatiaľ nevyjadrila, Rae fotky z kampane okamžite zmazala zo svojich profilov.
Celým menom Addison Rae Easterling bola v auguste 2020 časopisom Forbes označená za najlepšie zarábajúcu osobnosť Tiktoku a o rok nato sa ako jedna z aktuálne najznámejších influencerov dostala do rebríčka Forbes „30 pod 30“ ako (v danom roku) druhá najsledovanejšia celebrita na platforme s počtom 70 miliónov followerov.
Na konte má spolupráce s Rebookom, Danielom Wellingtonom a stala sa aj hlavnou ambasádorkou American Eagle. Je otázne, ako bude jej kariéra pokračovať po kauze v extravagantných plavkách.