Instagram sa mení na Tiktok a známym osobnostiam komplikuje možnosti robiť si na sociálnych sieťach svoju prácu. S odborníkom na komunikáciu a influencermi sme zisťovali, čo sa zmenilo a prečo.
Známym osobnostiam klesá na Instagrame dosah príspevkov, znižuje sa im počet interakcií a tým klesá ich výkonnosť.
Refresher sa rozprával s viacerými influencermi, ktorí sa zameriavajú na ekológiu, vtipný obsah, hudbu alebo jedlo, a všetci jednohlasne potvrdili, že ide o dlhodobejší problém, ktorý sa postupne začína naplno prejavovať v praxi. Instagram im znemožňuje komunikovať s vlastnými sledovateľmi, ktorí sa o obsah dokonca zaujímajú.
„Áno, je to trend posledných mesiacov, odkedy Instagram začal výrazne viac tlačiť do feedov používateľov obsah zo stránok, ktoré nesledujú,“ hovorí odborník Gabriel Tóth z komunikačnej agentúry Katedra Komunikácie.
Dôvod je podľa Tótha jednoduchý – Instagram sa snaží viac prispôsobiť trendu, s ktorým prišiel Tiktok. „Teda tlačiť čo najviac videí, ktoré by sa na základe témy mali používateľom čo najviac páčiť a udržať ich tak čím dlhšie na platforme.“ Tento trend spravil z Tiktoku najrýchlejšie rastúcu sociálnu sieť na svete.
Slovenskí tvorcovia obsahu otvorene priznávajú, že sa ich zmeny algoritmu na Instagrame priamo dotýkajú. Napríklad raper Majself už dnes hľadá aj iné komunikačné platformy, cez ktoré môže propagovať svoje koncerty alebo novú hudbu. „Nie je tajomstvom, že Instagram obmedzuje produktové fotky tak firmám, ako aj jednotlivcom. Ja si osobne všímam, že do rovnakého spektra spadajú aj príspevky propagujúce koncerty,“ hovorí Refresheru populárny hudobník.
Foodbloger Čoje je pripravený prejsť ku konkurencii, ak sa taká zjaví. „Ak by dnes začala rásť sociálna sieť, ktorá by mi opäť ponúkla výhody, o ktoré som na Instagrame prišiel, s radosťou na ňu prejdem.“
Instagram chce byť ako Tiktok, influenceri sa prispôsobiť odmietajú
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Ako sa Instagram mení na Tiktok a čo vyžaduje od tvorcov.
- Ako Instagram taktizuje, aby viac zarobil na reklame.
- Prečo známe osobnosti ako Michal Sabo z PS či komik Joe Trendy neplánujú prispôsobovať sa algoritmom.
- Ako podľa odborníka na digitálnu komunikáciu ovplyvnia zmeny tých influencerov, ktorí zarábajú na reklame.
- Prečo ľudia prirodzene prestali lajkovať príspevky.