Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá

SUV, sedan alebo kupé? Nový nevšedný Citroën C4 X je všetkým v jednom

Francúzi opäť predviedli, ako sa búrajú konvencie.

Martin Mičuda
6. júl 2022, 10:30 Čas čítania: 1:11
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
SUV, sedan alebo kupé? Nový nevšedný Citroën C4 X je všetkým v jednom
Zdroj: Citroën
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
6. júl 2022, 10:30
Čas čítania: 1:11

SUV, sedan alebo kupé? Nový nevšedný Citroën C4 X je všetkým v jednom

Francúzi opäť predviedli, ako sa búrajú konvencie.

Martin Mičuda
6. júl 2022, 10:30
Čas čítania: 1:11
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
SUV, sedan alebo kupé? Nový nevšedný Citroën C4 X je všetkým v jednom
Zdroj: Citroën
Odoberať newsletter REFRESHERu
10 najlepších člankov Refresheru, raz za týždeň. Ak ťa emaily prestanú baviť, tak ich kedykoľvek zrušíš. Zadaním emailu súhlasíš s podmienkami portálu.

Len pred pár týždňami automobilka Peugeot predstavila svoj úplne nový model pod označením 408. Na rozdiel od čínskeho sedanu odvodeného od klasickej 308-čky, pod označením 408 sa v Európe bude predávať štýlové SUV, respektíve crossover s karosériou pripomínajúcou kupé. Peugeot sa tak viac priblížil koncernovému súrodencovi, modelu Citroën C4. Sčista-jasna sa však dozvedáme, že Citroën zašiel ešte ďalej a svoje SUV-kupé C4 premenil na mix SUV, sedanu aj kupé zároveň.

Novinka má označenie C4 X, dĺžkou v zadnej časti meria o 240 milimetrov viac (4 600 mm) a z SUV-kupé robí akýsi SUV sedan so strechou pripomínajúcou kúpe. Ide tak o slušný stret viacerých svetov. Približne po B-stĺpik je C4 X identické s „klasickým” C4 modelom, zadná časť sa však zásadne zmenila a okrem estetického smerovania pripomína vozidlá sedan aj riešením veka batožinového priestoru – to sa otvára bez zadného okna. Kufor má pritom o 130 litrov viac ako pri C4, konkrétne až 510 litrov.

 

Zdroj: Citroën

 

V interiéri je to C4-ka ako ju poznáme, C4 X má v porovnaní so súčasnou C4-kou ponúknuť viac miesta, pritom rázvor náprav sa nezmenil. Paleta pohonných jednotiek stavia na dva benzínové trojvalce, naftový štvorvalec a čisto elektrickú verziu. Vo všetkých prípadoch ide o primárne predný pohon, prevody má na starosti 8-stupňová automatická prevodovka (slabší trojvalec má v základe manuál).

 

  • C4 X PureTech100 – 1,2 R3, 74 kW/100 koní
  • C4 X PureTech130 – 1,2 R3, 96 kW/130 koní
  • C4 X BlueHDi130 – 1,5 R4, 96 kW/130 koní
  • ë-C4 X – elektromotor, 100 kW/136 koní

 

Elektrický derivát stavia teda na už pár rokov dobre známu koncernovú techniku, ktorej základom je 136-koňový elektromotor na prednej náprave a 50 kWh akumulátor. Citroën zhodne uvádza aj podporu 100 kW DC nabíjania, samotný dojazd by mal byť na úrovni 360 kilometrov v zmysle metodiky WLTP. Ceny zatiaľ zverejnené neboli, do predaja sa novinka zaradí na jeseň.

 

Zobraziť galériu 23
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: stellantis.comFoto: CitroënNáhľadový obrázok: Citroën
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy tech
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Zatvoriť