Francúzi opäť predviedli, ako sa búrajú konvencie.
Len pred pár týždňami automobilka Peugeot predstavila svoj úplne nový model pod označením 408. Na rozdiel od čínskeho sedanu odvodeného od klasickej 308-čky, pod označením 408 sa v Európe bude predávať štýlové SUV, respektíve crossover s karosériou pripomínajúcou kupé. Peugeot sa tak viac priblížil koncernovému súrodencovi, modelu Citroën C4. Sčista-jasna sa však dozvedáme, že Citroën zašiel ešte ďalej a svoje SUV-kupé C4 premenil na mix SUV, sedanu aj kupé zároveň.
Novinka má označenie C4 X, dĺžkou v zadnej časti meria o 240 milimetrov viac (4 600 mm) a z SUV-kupé robí akýsi SUV sedan so strechou pripomínajúcou kúpe. Ide tak o slušný stret viacerých svetov. Približne po B-stĺpik je C4 X identické s „klasickým” C4 modelom, zadná časť sa však zásadne zmenila a okrem estetického smerovania pripomína vozidlá sedan aj riešením veka batožinového priestoru – to sa otvára bez zadného okna. Kufor má pritom o 130 litrov viac ako pri C4, konkrétne až 510 litrov.
V interiéri je to C4-ka ako ju poznáme, C4 X má v porovnaní so súčasnou C4-kou ponúknuť viac miesta, pritom rázvor náprav sa nezmenil. Paleta pohonných jednotiek stavia na dva benzínové trojvalce, naftový štvorvalec a čisto elektrickú verziu. Vo všetkých prípadoch ide o primárne predný pohon, prevody má na starosti 8-stupňová automatická prevodovka (slabší trojvalec má v základe manuál).
- C4 X PureTech100 – 1,2 R3, 74 kW/100 koní
- C4 X PureTech130 – 1,2 R3, 96 kW/130 koní
- C4 X BlueHDi130 – 1,5 R4, 96 kW/130 koní
- ë-C4 X – elektromotor, 100 kW/136 koní
Elektrický derivát stavia teda na už pár rokov dobre známu koncernovú techniku, ktorej základom je 136-koňový elektromotor na prednej náprave a 50 kWh akumulátor. Citroën zhodne uvádza aj podporu 100 kW DC nabíjania, samotný dojazd by mal byť na úrovni 360 kilometrov v zmysle metodiky WLTP. Ceny zatiaľ zverejnené neboli, do predaja sa novinka zaradí na jeseň.