Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
6. júla 2022 o 10:30
Čas čítania 1:11
Martin Mičuda

SUV, sedan alebo kupé? Nový nevšedný Citroën C4 X je všetkým v jednom

SUV, sedan alebo kupé? Nový nevšedný Citroën C4 X je všetkým v jednom
Zdroj: Citroën
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY
Uložiť Uložené

Francúzi opäť predviedli, ako sa búrajú konvencie.

Len pred pár týždňami automobilka Peugeot predstavila svoj úplne nový model pod označením 408. Na rozdiel od čínskeho sedanu odvodeného od klasickej 308-čky, pod označením 408 sa v Európe bude predávať štýlové SUV, respektíve crossover s karosériou pripomínajúcou kupé. Peugeot sa tak viac priblížil koncernovému súrodencovi, modelu Citroën C4. Sčista-jasna sa však dozvedáme, že Citroën zašiel ešte ďalej a svoje SUV-kupé C4 premenil na mix SUV, sedanu aj kupé zároveň.

Odporúčané
Vyskúšali sme slovenské Auto roka 2022. Je vizuálne atraktívny Peugeot 308 naozaj hodný prestížneho titulu? Vyskúšali sme slovenské Auto roka 2022. Je vizuálne atraktívny Peugeot 308 naozaj hodný prestížneho titulu? 15. júna 2022 o 14:30

Novinka má označenie C4 X, dĺžkou v zadnej časti meria o 240 milimetrov viac (4 600 mm) a z SUV-kupé robí akýsi SUV sedan so strechou pripomínajúcou kúpe. Ide tak o slušný stret viacerých svetov. Približne po B-stĺpik je C4 X identické s „klasickým” C4 modelom, zadná časť sa však zásadne zmenila a okrem estetického smerovania pripomína vozidlá sedan aj riešením veka batožinového priestoru – to sa otvára bez zadného okna. Kufor má pritom o 130 litrov viac ako pri C4, konkrétne až 510 litrov.

Citroën, C4 X,
Zdroj: Citroën

V interiéri je to C4-ka ako ju poznáme, C4 X má v porovnaní so súčasnou C4-kou ponúknuť viac miesta, pritom rázvor náprav sa nezmenil. Paleta pohonných jednotiek stavia na dva benzínové trojvalce, naftový štvorvalec a čisto elektrickú verziu. Vo všetkých prípadoch ide o primárne predný pohon, prevody má na starosti 8-stupňová automatická prevodovka (slabší trojvalec má v základe manuál).

  • C4 X PureTech100 – 1,2 R3, 74 kW/100 koní
  • C4 X PureTech130 – 1,2 R3, 96 kW/130 koní
  • C4 X BlueHDi130 – 1,5 R4, 96 kW/130 koní
  • ë-C4 X – elektromotor, 100 kW/136 koní

Elektrický derivát stavia teda na už pár rokov dobre známu koncernovú techniku, ktorej základom je 136-koňový elektromotor na prednej náprave a 50 kWh akumulátor. Citroën zhodne uvádza aj podporu 100 kW DC nabíjania, samotný dojazd by mal byť na úrovni 360 kilometrov v zmysle metodiky WLTP. Ceny zatiaľ zverejnené neboli, do predaja sa novinka zaradí na jeseň.

Citroën, C4 X,Citroën, C4 X,Citroën, C4 X,Citroën, C4 X,
Zobraziť galériu
(23)
Domov
Zdieľať
Diskusia