Obľúbené mníchovské SUV prešlo rozsiahlejšou úpravou.
Nemecký úpravca Manhart posledné roky očividne odpovedá na čoraz väčší záujem o rôzne aftermarketové úpravy širšou ponukou než kedykoľvek predtým. Najnovšie nás informuje o brutálnej úprave vskutku bežného BMW X5, avšak v tej najvýkonnejšej verzii. X5 M Competition štandardne disponuje výkonom 460 kW/625 koní a krútiacim momentom 750 Nm. Tieto parametre však očividne každému nestačia, preto sa na svetlo sveta prediera vyhotovenie MHX5 700.
To rovnako stavia na dvakrát preplňovaný štvorlitrový benzínový osemvalec, avšak jeho výkon poskočil až na úroveň úctyhodných 537 kW/730 koní a 900 Nm. Poháňané sú všetky štyri kolesá, na ktoré posiela silu 8-stupňová automatická prevodovka.
Za vylepšeniami stojí nová riadiaca jednotka Manhart MHtronik Powerbox, upravené turbodúchadlá a nové výfukové potrubie z nerezovej ocele a stomilimetrovými štyrmi karbónovými koncovkami.
Zásahy neobišli ani podvozkové časti. Po novom X5 M stojí na nastaviteľných tlmičoch z dielne H&R, pričom so zemou ich spájajú obrovské mnoholúčové až 23" disky Hamann Anniversary Evo Black Line, ktoré obúvajú pneumatiky 315/25 R23. V zmysle tradícií je karoséria osadená kompletným karbónovým balíkom – predný splitter, kapota, bočné prahy, zadný difúzor a viaceré detaily, ktoré sú však skôr na ozdobu ako na plnenie nejakej funkcie.
V interiéri zmeny neevidujeme, hoci ani tam nechýbajú karbónové dekóry. Tie však ponúka aj samotné BMW. Cenové relácie úpravca nešpecifikuje, pretože jednotlivé položky ponúka osobitne.