Ide o medzistupeň medzi klasickými verziami a vrcholným vyhotovením M.
Po nedávnom odhalení dôkladne modernizovaného radu 3 od BMW prichádza na scénu vynovená už aj jeho verzia od Alpiny. Tú predstavili vo verzii sedan a kombi Touring, no a naďalej bude k dispozícii nielen benzínové vyhotovenie B3, ale aj naftové D3 S. Ich spoločným znakom je v zmysle tradície dodatočný splitter na prednom nárazníku s nápisom Alpina, voliteľný polep po stranách, iný zadný difúzor, štvorica okrúhlych koncoviek výfuku a ikonické mnoholúčové disky, v tomto prípade 19".
Zásadnou novinkou interiéru je veľký klenutý štít, ktorý zlučuje dve veľké obrazovky – 12,3" digitálne budíky a 14,9" displej nového infotainmentu iDrive. V prípade modelov B3 a DS 3 je pritom nové multimediálne prostredie zvýraznené o modrý farebný podklad, ktorý sa stal neodmysliteľnou súčasťou modelov značky Alpina. Chýbať nemôžu ani plakety a hŕstka detailov, ktoré pripomínajú modely z nemeckého Buchloe.
Oba modely majú dvakrát preplňované 3-litrové radové šesťvalce, ich výkon však v porovnaní s bežnými mníchovskými verziami (M340i a M340d) o čosi poskočil:
- Alpina B3 – 364 kW/495 koní a 730 Nm, z 0 na 100 km/h za 3,6 s, max. 305 km/h
- Alpina D3 S – 261 kW/355 koní a 730 Nm, z 0 na 100 km/h za 4,6 s, max. 273 km/h
Tieto údaje platia pre karosársky variant sedan, Touring je o cca 0,1 s pomalší a rovnako aj jeho maximálna rýchlosť je nižšia (302, resp. 270 km/h). Benzínová verzia sa teda opäť priblížila vrcholnému BMW M3 Competition (510 koní). Štandardom je nielen 8-stupňová automatická prevodovka a pohon všetkých štyroch kolies, ale aj elektronicky riadený samosvorný diferenciál.
Za 77-tisíc eur vám Alpina predá naftový sedan DS 3, zatiaľ čo benzínové vyhotovenie stojí minimálne 88-tisíc eur. Praktickejšie kombi stojí približne o 1 400 eur viac v oboch prípadoch.