Model strednej triedy z Mníchova prešiel kompletnou modernizáciou.
Aj napriek tomu, že v súčasnosti sú najpopulárnejšie modely SUV a segment klasických sedanov zaostáva, rad 3 je neodškriepiteľnou súčasťou portfólia značky BMW. Aktuálna generácia prišla na scénu už v roku 2018 a výrobca chce zlepšiť jej atraktivitu. V tomto prípade sa o to automobilka nesnaží kontroverzným spôsobom a na rozdiel od nového iX či radu 7 ide o konvenčné zmeny.
Na jej čele je úplne nová tvár, ktorú tvoria o čosi hranatejšie ľadvinky, agresívnejšie tvarovaný nárazník s veľkým otvorom uprostred a užšie svetlomety s vertikálne otočenými pásmi denného svietenia. Štandardom je full-LED svetelná technika, za príplatok sú k dispozícii nové adaptívne LED-ky, ktoré nahrádzajú predošlé BMW Laserlight. Od tejto technológie totiž automobilka podľa vzoru modernizovaného X7 a nového radu 7 upúšťa.
Do ponuky napokon začlenili nové odtiene karosérie a disky kolies, no a poslednou relevantnou zmenou exteriéru je už len nový zadný nárazník s väčším členením. Koncovky výfuku BMW naďalej priznáva a nefalšuje, v závislosti od motorizácie budú mať priemer 90 alebo 100 milimetrov. Koncové svetlá sa nezmenili.
Zásadnú zmenu evidujeme v interiéri, kam sa dostal podľa vzoru elektrického derivátu i4 obrovský zahnutý displej. Ten je pre rad 3 odteraz povinnou výbavou, takže pred vodičom sa už v štandardnej výbave nachádzajú 12,3" digitálne budíky a až 14,9" displej infotainmentu iDrive 8 generácie. Nechýba 5G pripojenie, ktoré zastrešuje prítomná e-SIM. Podľa vzoru elektromobilu i4 získava rad 3 aj nové výduchy ventilácie a decentne zjednodušený stredový panel – vzhľadom na to, že ovládanie klimatizácie sa presunulo na displej, pod ním sa nachádza už len hŕstka fyzických tlačidiel.
Veľkú novinku so sebou prináša aj riešenie voliča 8-stupňovej automatickej prevodovky, ktorá je v základnej výbave. Miesto fyzického joysticka totiž po novom na stredovom tuneli nachádzame len malý shift-by-wire volič, ktorý je doplnený o pádla pod volantom. Tradičné otočné koliesko iDrivu ostáva bez zmien.
BMW uvádza, že ich rad 3 ponúka vo svojej triede najväčšie portfólio ponúkaných motorizácií, ktoré navyše (na rozdiel od značky Mercedes-Benz) nie sú zúžené len na štvorvalcové jednotky. Zákazník tak má naozaj širokú paletu motorov, ktoré sú viac či menej elektrifikované, spokojní budú však aj fanúšikovia šesťvalcov. Kompletná ponuka jednotiek je nasledujúca:
- 318i – 2.0 R4, 115 kW/156 koní a 250 Nm
- 320i (xDrive) – 2.0 R4, 135 kW/184 koní a 300 Nm
- 330i (xDrive) – 2.0 R4, 180 kW/245 koní a 400 Nm
- M340i xDrive – 3.0 R6, 275 kW/374 koní a 500 Nm
- 320e – 2.0 R4 + el., 150 kW/204 koní a 350 Nm
- 330e (xDrive) – 2.0 R4 + el., 215 kW/292 koní a 420 Nm
- 318d – 2.0 R4, 110 kW/150 koní a 320 Nm
- 320d (xDrive) – 2.0 R4, 140 kW/190 koní a 400 Nm
- 330d (xDrive) – 3.0 R6, 210 kW/286 koní a 650 Nm
- M340d xDrive – 3.0 R6, 250 kW/340 koní a 700 Nm
Základná cena radu 3 sedan bola v Nemecku vyčíslená na 43 900 €, zatiaľ čo praktickejšie kombi Touring štartuje na sume od 45 000 €. K spusteniu výroby dôjde už v júli.