Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
18. mája 2022, 15:30
Čas čítania 1:54
Martin Mičuda

BMW radu 3 má po novom úplne novú tvár, veľký klenutý displej a najširšiu ponuku motorizácie v triede

BMW radu 3 má po novom úplne novú tvár, veľký klenutý displej a najširšiu ponuku motorizácie v triede
Zdroj: BMW
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY BMW
Uložiť Uložené

Model strednej triedy z Mníchova prešiel kompletnou modernizáciou.

Aj napriek tomu, že v súčasnosti sú najpopulárnejšie modely SUV a segment klasických sedanov zaostáva, rad 3 je neodškriepiteľnou súčasťou portfólia značky BMW. Aktuálna generácia prišla na scénu už v roku 2018 a výrobca chce zlepšiť jej atraktivitu. V tomto prípade sa o to automobilka nesnaží kontroverzným spôsobom a na rozdiel od nového iX či radu 7 ide o konvenčné zmeny.

Odporúčané
Vynovené i30 N si nás získalo ešte viac ako doteraz, jeho nová automatická prevodovka prináša hneď 5 benefitov Vynovené i30 N si nás získalo ešte viac ako doteraz, jeho nová automatická prevodovka prináša hneď 5 benefitov 19. apríla 2022, 12:30

Na jej čele je úplne nová tvár, ktorú tvoria o čosi hranatejšie ľadvinky, agresívnejšie tvarovaný nárazník s veľkým otvorom uprostred a užšie svetlomety s vertikálne otočenými pásmi denného svietenia. Štandardom je full-LED svetelná technika, za príplatok sú k dispozícii nové adaptívne LED-ky, ktoré nahrádzajú predošlé BMW Laserlight. Od tejto technológie totiž automobilka podľa vzoru modernizovaného X7 a nového radu 7 upúšťa. 

BMW, rad 3,
Zdroj: BMW

Do ponuky napokon začlenili nové odtiene karosérie a disky kolies, no a poslednou relevantnou zmenou exteriéru je už len nový zadný nárazník s väčším členením. Koncovky výfuku BMW naďalej priznáva a nefalšuje, v závislosti od motorizácie budú mať priemer 90 alebo 100 milimetrov. Koncové svetlá sa nezmenili.

Zásadnú zmenu evidujeme v interiéri, kam sa dostal podľa vzoru elektrického derivátu i4 obrovský zahnutý displej. Ten je pre rad 3 odteraz povinnou výbavou, takže pred vodičom sa už v štandardnej výbave nachádzajú 12,3" digitálne budíky a až 14,9" displej infotainmentu iDrive 8 generácie. Nechýba 5G pripojenie, ktoré zastrešuje prítomná e-SIM. Podľa vzoru elektromobilu i4 získava rad 3 aj nové výduchy ventilácie a decentne zjednodušený stredový panel – vzhľadom na to, že ovládanie klimatizácie sa presunulo na displej, pod ním sa nachádza už len hŕstka fyzických tlačidiel. 

Odporúčané
Vyskúšali sme BMW, ktoré vyzerá zvláštne, no z technickej stránky je to najlepšie elektrické SUV, aké sme zažili Vyskúšali sme BMW, ktoré vyzerá zvláštne, no z technickej stránky je to najlepšie elektrické SUV, aké sme zažili 14. apríla 2022, 12:30

Veľkú novinku so sebou prináša aj riešenie voliča 8-stupňovej automatickej prevodovky, ktorá je v základnej výbave. Miesto fyzického joysticka totiž po novom na stredovom tuneli nachádzame len malý shift-by-wire volič, ktorý je doplnený o pádla pod volantom. Tradičné otočné koliesko iDrivu ostáva bez zmien.

BMW, rad 3,
Zdroj: BMW

BMW uvádza, že ich rad 3 ponúka vo svojej triede najväčšie portfólio ponúkaných motorizácií, ktoré navyše (na rozdiel od značky Mercedes-Benz) nie sú zúžené len na štvorvalcové jednotky. Zákazník tak má naozaj širokú paletu motorov, ktoré sú viac či menej elektrifikované, spokojní budú však aj fanúšikovia šesťvalcov. Kompletná ponuka jednotiek je nasledujúca:

Odporúčané
Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné 2. januára 2022, 9:30
  • 318i – 2.0 R4, 115 kW/156 koní a 250 Nm
  • 320i (xDrive) – 2.0 R4, 135 kW/184 koní a 300 Nm
  • 330i (xDrive) – 2.0 R4, 180 kW/245 koní a 400 Nm
  • M340i xDrive – 3.0 R6, 275 kW/374 koní a 500 Nm
  • 320e – 2.0 R4 + el., 150 kW/204 koní a 350 Nm
  • 330e (xDrive) – 2.0 R4 + el., 215 kW/292 koní a 420 Nm
  • 318d – 2.0 R4, 110 kW/150 koní a 320 Nm
  • 320d (xDrive) – 2.0 R4, 140 kW/190 koní a 400 Nm
  • 330d (xDrive) – 3.0 R6, 210 kW/286 koní a 650 Nm
  • M340d xDrive – 3.0 R6, 250 kW/340 koní a 700 Nm

Základná cena radu 3 sedan bola v Nemecku vyčíslená na 43 900 €, zatiaľ čo praktickejšie kombi Touring štartuje na sume od 45 000 €. K spusteniu výroby dôjde už v júli.

BMW, rad 3,BMW, rad 3,BMW, rad 3,BMW, rad 3,
Zobraziť galériu
(16)
Domov
Zdieľať
Diskusia