Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Streda 6. 7. 2022 meniny má Patrik, Patrícia

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Koaličná kríza NAŽIVO: SaS dáva ultimátum Hegerovi, musí odvolať Matoviča aj zvýšiť platy učiteľom
Tech - Autá

BMW radu 3 má po novom úplne novú tvár, veľký klenutý displej a najširšiu ponuku motorizácie v triede

Model strednej triedy z Mníchova prešiel kompletnou modernizáciou.

Martin Mičuda
18. máj 2022, 15:30 Čas čítania: 1:54
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
BMW radu 3 má po novom úplne novú tvár, veľký klenutý displej a najširšiu ponuku motorizácie v triede
Zdroj: BMW
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
18. máj 2022, 15:30
Čas čítania: 1:54

BMW radu 3 má po novom úplne novú tvár, veľký klenutý displej a najširšiu ponuku motorizácie v triede

Model strednej triedy z Mníchova prešiel kompletnou modernizáciou.

Martin Mičuda
18. máj 2022, 15:30
Čas čítania: 1:54
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
BMW radu 3 má po novom úplne novú tvár, veľký klenutý displej a najširšiu ponuku motorizácie v triede
Zdroj: BMW
Odoberať newsletter REFRESHERu
10 najlepších člankov Refresheru, raz za týždeň. Ak ťa emaily prestanú baviť, tak ich kedykoľvek zrušíš. Zadaním emailu súhlasíš s podmienkami portálu.

Aj napriek tomu, že v súčasnosti sú najpopulárnejšie modely SUV a segment klasických sedanov zaostáva, rad 3 je neodškriepiteľnou súčasťou portfólia značky BMW. Aktuálna generácia prišla na scénu už v roku 2018 a výrobca chce zlepšiť jej atraktivitu. V tomto prípade sa o to automobilka nesnaží kontroverzným spôsobom a na rozdiel od nového iX či radu 7 ide o konvenčné zmeny.

Na jej čele je úplne nová tvár, ktorú tvoria o čosi hranatejšie ľadvinky, agresívnejšie tvarovaný nárazník s veľkým otvorom uprostred a užšie svetlomety s vertikálne otočenými pásmi denného svietenia. Štandardom je full-LED svetelná technika, za príplatok sú k dispozícii nové adaptívne LED-ky, ktoré nahrádzajú predošlé BMW Laserlight. Od tejto technológie totiž automobilka podľa vzoru modernizovaného X7 a nového radu 7 upúšťa. 

 

Zdroj: BMW

 

Do ponuky napokon začlenili nové odtiene karosérie a disky kolies, no a poslednou relevantnou zmenou exteriéru je už len nový zadný nárazník s väčším členením. Koncovky výfuku BMW naďalej priznáva a nefalšuje, v závislosti od motorizácie budú mať priemer 90 alebo 100 milimetrov. Koncové svetlá sa nezmenili.

 

Zásadnú zmenu evidujeme v interiéri, kam sa dostal podľa vzoru elektrického derivátu i4 obrovský zahnutý displej. Ten je pre rad 3 odteraz povinnou výbavou, takže pred vodičom sa už v štandardnej výbave nachádzajú 12,3" digitálne budíky a až 14,9" displej infotainmentu iDrive 8 generácie. Nechýba 5G pripojenie, ktoré zastrešuje prítomná e-SIM. Podľa vzoru elektromobilu i4 získava rad 3 aj nové výduchy ventilácie a decentne zjednodušený stredový panel – vzhľadom na to, že ovládanie klimatizácie sa presunulo na displej, pod ním sa nachádza už len hŕstka fyzických tlačidiel. 

Veľkú novinku so sebou prináša aj riešenie voliča 8-stupňovej automatickej prevodovky, ktorá je v základnej výbave. Miesto fyzického joysticka totiž po novom na stredovom tuneli nachádzame len malý shift-by-wire volič, ktorý je doplnený o pádla pod volantom. Tradičné otočné koliesko iDrivu ostáva bez zmien.

 

 

Zdroj: BMW

 

BMW uvádza, že ich rad 3 ponúka vo svojej triede najväčšie portfólio ponúkaných motorizácií, ktoré navyše (na rozdiel od značky Mercedes-Benz) nie sú zúžené len na štvorvalcové jednotky. Zákazník tak má naozaj širokú paletu motorov, ktoré sú viac či menej elektrifikované, spokojní budú však aj fanúšikovia šesťvalcov. Kompletná ponuka jednotiek je nasledujúca:

  • 318i – 2.0 R4, 115 kW/156 koní a 250 Nm
  • 320i (xDrive) – 2.0 R4, 135 kW/184 koní a 300 Nm
  • 330i (xDrive) – 2.0 R4, 180 kW/245 koní a 400 Nm
  • M340i xDrive – 3.0 R6, 275 kW/374 koní a 500 Nm
  • 320e – 2.0 R4 + el., 150 kW/204 koní a 350 Nm
  • 330e (xDrive) – 2.0 R4 + el., 215 kW/292 koní a 420 Nm
  • 318d – 2.0 R4, 110 kW/150 koní a 320 Nm
  • 320d (xDrive) – 2.0 R4, 140 kW/190 koní a 400 Nm
  • 330d (xDrive) – 3.0 R6, 210 kW/286 koní a 650 Nm
  • M340d xDrive – 3.0 R6, 250 kW/340 koní a 700 Nm

 

Základná cena radu 3 sedan bola v Nemecku vyčíslená na 43 900 €, zatiaľ čo praktickejšie kombi Touring štartuje na sume od 45 000 €. K spusteniu výroby dôjde už v júli.

 

Zobraziť galériu 16
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: bmwgroup.comFoto: BMWNáhľadový obrázok: BMW
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy tech
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Zatvoriť