Nová, predĺžená verzia ultraluxusného SUV má zastúpiť novú vlajkovú loď značky.
Nie je žiadnym tajomstvom, že Bentley Bentayga stojí na identických základoch ako koncernové modely Urus, Cayenne, Q7/Q8 či Touareg. Spomedzi nich však ide o rozhodne najluxusnejšie orientovaný model, ktorý má na muške primárne Cullinan.
Najnovšie však Briti prichádzajú s novým vyhotovením, akým sa nemôžu pýšiť ani koncernoví súrodenci, ale prekvapivo ani spomínaný Rolls-Royce. Bentley totiž práve predstavilo predĺženú Bentaygu s dodatkom EWB (Extended Wheelbase).
Novinka tak chce zastúpiť novodobú vlajkovú loď značky, pretože niekdajší model Mulsanne už pred časom vypadol z ponuky. Pointou verzie EWB, ako už samotný názov naznačuje, je predĺžený rázvor náprav, a to až o 18 centimetrov – z pôvodných 2 995 na 3 175 milimetrov.
Profitovať z toho majú predovšetkým zadní pasažieri, ktorí teda podľa automobilky Bentley dostanú až o 40 milimetrov viac miesta na nohy, ako ponúka konkurencia. Po vizuálnej stránke sa prakticky nič nemení (decentne iná je len výplň masky), už na prvý pohľad je však zrejmé, že hoci jednotlivé detaily a tvar karosérie ostávajú identické, zadné dvere sú o poznanie dlhšie.
Gro zmien evidujeme v 4-miestnom interiéri, presnejšie v jeho zadnej časti. Bentley totiž prichádza s tzv. Airline Seat oddelenými sedadlami, ktoré je možné plne elektricky polohovať až do takej miery, že samotné operadlo sa vie sklopiť len do 40-stupňového uhla. Tým sa vytvorí doslova ležadlová pozícia, ktorú ocení najmä pravý zadný pasažier pri cestovaní na dlhé vzdialenosti. Okrem toho je zadná lóža vybavená systémom, ktorý svojvoľne monitoruje teplotu a vlhkosť sedadla aj operadla a podľa toho intuitívne nastavuje vyhrievanie či ventilovanie.
Vnútrajšok navyše ponúka nové diamantové čalúnenie či dekóry, ktorými sa značka snaží docieliť ešte väčší luxus. Dôkazom toho je aj rozsiahlejšie zastúpené náladové osvetlenie, ktoré Bentley označuje ako Diamond Illumination. Svoju premiéru v prípade vozidla Bentley si odkrúca aj elektronické otváranie a zatváranie dverí.
Na záver dodajme, že v čase uvedenia na trh bude Bentayga EWB k dispozícii výhradne s jedným motorom – 4,0 V8 s dvojicou turbodúchadiel a výkonom 404 kW/550 koní a 770 Nm. Prekvapivo teda nejde o vrcholný motor W12, pri ktorom je otázne, či pod kapotu predĺženej verzie vôbec zavíta. Osemvalec však zďaleka netrpí slabou dynamikou, veď z 0 na 100 km/h pošle ultraluxusné SUV len za 4,5 sekundy, maximálna rýchlosť je pritom až 290 km/h.