Mercedes-Benz nám krátko po predstavení novej vlajkovej lode prináša aj jej špičkovú verziu.
Mercedes-Benz len nedávno predstavil úplne novú generáciu svojej vlajkovej lode, triedu S a už teraz nám prináša aj jej špičkovú verziu S 63 AMG.
Nová trieda S prišla vo veľkom svetle a naozaj splnila tie najväčšie očakávania. Krátko potom samotná automobilka uverejnila prvú zo športových verzií AMG, tú "slabšiu", S 63-ku. Medzigeneračne však došlo k nárastu výkonu až o 30 kW, na hodnotu 430 kW / 585 koní. Postaral sa o to preplňovaný osemvalec s objemom 5,5 litra. Rovnako narástol aj krútiaci moment, ktorý teraz má až 900 N.m. Okrem toho sa podarilo zníženie spotreby, z predošlých 10,4 na 10,1 l/100 km. Zároveň tento motor už teraz spĺňa emisnú normu Euro 6, ktorá bude povinná od roku 2015.
4Matic, teda pohon všetkých kolies, je ďalšou novinkou. Ten je však ponúkaný len vo verzii s predĺženým rázvorom. Maximálna rýchlosť je samozrejme vo všetkých verziách (S 63 AMG, S 63 AMG Long a S 63 AMG 4Matic Long) elektronicky obmedzená na tradičnú hodnotu 250 km/h. Akcelerácia z 0 na 100 km/h vo verziách bez pohonu všetkých kolies je 4,4 sekundy. Verzia 4Matic vďaka systému s medzinápravovou spojkou zlepšuje trakciu, čo znamená, že akceleruje za rovné 4 sekundy! Pomer rozdelenia hnacej sily je 33:67 v prospech zadnej nápravy.
Ďalsou novinkou je Lithium-iontová batéria, ktorá bola použitá zatiaľ len vo verzii SLS AMG Black Series, vďaka čomu automobil ušetril až 20 kg. Rovnako aj hliníková karoséria, karbónový držiak rezervného kolesa či kované disky ušetrili na hmotnosti. Za príplatok sú k dispozícii aj keramické brzdy. Nová S 63-ka je tak celkovo ľahšia o 100 kg. Na výber su dva typy podvozkov. Prvým je vzduchový podvozok Airmatic s adaptívnymi tlmičmi, druhým je aktívny podvozok Magic Body Control.
V interiéri nájdeme tradičné športove prvky, vrátane tachometera, ktorý je ciachovaný až do 330 km/h. Zobrazenie Warm up zobrazuje údaj o teplote oleja v motore a prevodovke. Novinkou je nová zvuková kulisa, ktorú zabezpečujú automaticky ovládane klapky v tlmičoch výfukov. Tie sa podľa zvoleného režimu otvárajú častejšie a rýchlejšie a tým vytvárajú mohutnejší zvuk.
Exteriér som si nechal na záver, nakoľko sa v porovnaní s klasickými verziami s balíkom AMG, prakticky líši netradične len v detailoch. Tými su jednoznačne štyri výfuky, pozmenené prahy a naozaj markantné zmeny nájdeme aj na nárazníkoch. Cena? Od 150-tisíc! Zaujímavosťou však je, že automobilka zatiaľ vôbec nespomenula silnejšiu verziu, top model S 65 AMG, ktorý z pravidla prichádza súčasne s verziou 63.
Foto: Mercedes-Benz