Šesťvalcové verzie D300 Sport a P400 Sport sa zaradia medzi známe štvorvalce a vrcholný osemvalec.
V roku 2020 automobilka Jaguar modernizovala svoje SUV pod označením F-Pace. Hoci jej ponuka pohonných jednotiek nie je vôbec chudobná, vyslovene športovo orientovaná verzia bola doteraz k dispozícii len jedna – vyhotovenie SVR. Pre veľa zákazníkov je však kompresorom preplňovaný osemvalec s výkonom 550 koní už príliš silný a drahý a 4-valcový variant zas slabý. Britský výrobca preto aktuálne rozširuje paletu o športové verzie D300 Sport a P400 Sport so šesťvalcovými agregátmi. Na svoje si tak prídu priaznivci benzínových aj naftových motorov.
V oboch prípadoch ide o 3-litrové radové šesťvalce, ktorým sekunduje 48 V mild-hybridná technológia. Výkonnostne ponúkajú nasledujúce parametre:
- F-Pace D300 Sport – diesel 3.0 R6, 221 kW/300 koní a 650 Nm
- F-Pace P400 Sport – benzín 3.0 R6, 294 kW/400 koní a 550 Nm
Automobilka uvádza, že z pokoja na rýchlosť 100 km/h dokáže F-Pace v novej verzii D300 Sport akcelerovať za 6,4 sekundy, ešte silnejšia benzínová alternatíva pod označením P400 Sport túto disciplínu dokonca zvládne len za 5,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je 230, respektíve 250 km/h.
Na našom trhu sú nové motorizácie k dispozícii od základného stupňa výbavy, a to s cenovkou od 77 396 eur (D300 Sport), respektíve od 81 769 eur (P400 Sport). Zaujímavosťou pritom je, že P400 je tak o takmer 3-tisíc eur lacnejšie ako plug-inový hybrid P400e, ktorého základom však je 2-litrový štvorvalec.
Podľa toho, či ide o výbavu F-Pace/R-Dynamic alebo R-Dynamic Black, je exteriér doplnený o chrómové alebo čierne doplnky. Štandardom je pohon oboch náprav AWD, 8-stupňová automatická prevodovka, full-LED svetlomety, digitálne budíky, 11,4" displej infotainmentu Pivi Pro či minimálne 20" disky. Za príplatok sú však k dispozícii až 22" disky či adaptívne Pixel full-LED svetlomety.