Jednotlivé stajne prišli s riešením, ako čo najefektívnejšie zredukovať váhu monopostu. Začali odstraňovať nadbytočný lak.
Všetky tímy v rámci F1, až na Alfu Romeo, majú príliš ťažké stroje, píše Automotorsport. Váhový limit je stanovený na 798 kilogramov. Aj to je však pre mnohých málo. Priamy súvis to má aj s novozavedeným rozpočtovým stropom. Inžinieri tak nemôžu utrácať peniaze na rôzne vylepšenia.
Jednotlivé stajne prišli s riešením, ako čo najefektívnejšie zredukovať váhu monopostu. Začali odstraňovať nadbytočný lak. Vďaka tomu môžu ušetriť až 6 kíl. Podľa nemeckého denníka Auto Motor und Sport odštartovali počas úvodnej Veľkej ceny v Bahrajne všetky tímy okrem Alfy Romeo s nadváhou.
Mercedes aj Red Bull mali byť až 15 kíl nad limitom, zatiaľ čo Ferrari 10, Haas a McLaren približne 5 kíl. „Odľahčiť monopost, to nie je záležitosť jedného dňa. Treba k tomu pristupovať postupne. Dostať sa pod limit chvíľu potrvá,” skonštatoval poradca Red Bullu Helmut Marko.
Napríklad McLaren odstránil oranžovú farbu z airboxu, ktorú mal pôvodne pri prezentácii. Alfa Romeo, Aston Martin či Ferrari majú zasa čierne zadné krídla. Sponzorské polepy sú zasadené priamo na karbónovej štruktúre. Čosi podobné spravil aj Mercedes.
Úvodné preteky tejto sezóny vyhral Charles Leclerc z Ferrari. Veľkú cenu Saudskej Arábie vyhral Max Verstappen, no Leclerc skončil druhý. Aj preto je stále v priebežnom poradí prvý. Ďalšia Veľká cena, tentoraz Austrálie, je na programe 10. apríla.