Dôvodom je upadajúci záujem o vozidlá tejto kategórie.
Mazda pred pár týždňami naplnila svoje ambiciózne plány a na svet priniesla model s primárne zadným pohonom a so šesťvalcovým motorom. Sprvoti sa však táto koncepcia ukazuje v podobe úplne nového SUV pod označením CX-60 s tým, že časom si ju prevezme aj nová generácia Mazdy 6. Ako sa však dozvedáme najnovšie, opak bude napokon pravdou a nová šestka nezíska prémiový technický základ.
Hoci krátko po odhalení CX-60 zaplavili internet fotografie s možnou podobou novej Mazdy 6 na základe spomínaného SUV, sám šéf vývozu značky pre Európu Joachim Kunz vyhlásil, že nová generácia ostane verná svojej doterajšej platforme – primárne predný pohon a priečne umiestnené štvorvalcové motory. Ako nepriamo naznačil, vidina koncepcie zadného pohonu a šesťvalcov je pekná a automobilka by ju rada použila, v aktuálnej situácii je však pre Mazdu oveľa dôležitejšie sústreďovať sa na modely typu SUV.
Koniec koncov, čudovať sa tomu nemožno, práve naopak, bol by to naozaj veľký zázrak, ak by Mazda vyrukovala so sedanom so šesťvalcom pod kapotou v čase, keď už aj taký Volkswagen ohlásil, že nový Passat ako sedan vzhľadom na upadajúci dopyt nevznikne. Išlo pritom o dlhoročný bestseller.
Mazda sa tak o veľkú senzáciu nepostará, pretože nový model 6 nechystá vyvíjať od podlahy. Ak si sa teda radoval z nového 3-litrového šesťvalca Skyactiv-D a 3,3-litrového šesťvalca Skyactiv-X, na ich prítomnosť v sedane strednej triedy zabudni. Áno, pod kapotu chystaného nástupcu sa totiž nezmestia, vrcholom ponuky teda naďalej bude 2,5-litrový atmosférický štvorvalec.
Na povrch sa súčasne vynárajú správy o tom, že nová generácia, ktorá by sa mala svetu ukázať ešte tento rok, napokon nemusí byť až taká nová, ako by sa očakávalo. Okrem toho, že technický základ bude mať rovnaký s aktuálnym vyhotovením, má ísť dokonca len o rozsiahly facelift. To je vskutku prekvapivé, najmä ak súčasná generácia (GJ/GL) je na trhu už od roku 2012. Nechajme sa teda prekvapiť, s čím Japonci vo finále vyrukujú.