Vôbec prvýkrát v histórii nemecký výrobca ponúkne M3 ako praktický Touring v sériovom vyhotovení.
Možno si nevedel, no už pri generácii E46 sa BMW pohrávalo s myšlienkou priviesť na trh slávny model M3 aj v karosárskom vyhotovení Touring. Nakoniec sa tak nestalo, a teda vôbec po prvýkrát v histórii sa M3 Touring pretaví do sériovej podoby až pri aktuálnej generácii.
Potvrdila to už pred pár rokmi samotná značka, no a hoci etablované karosárske vyhotovenia ako sedan či kupé a kabriolet už z najostrejšieho modelu strednej triedy poznáme, na praktické kombi stále čakáme.
Čakanie sa však chýli ku koncu, pretože k samotnému odhaleniu BMW M3 Touring by malo dôjsť v najbližšom čase. Nepriamo to naznačujú nielen viaceré správy z radov značky, ale najnovšie aj video, v ktorého závere sa pekelné kombi poodhaľuje. Jeho zadné partie kasne naznačujú, že žiadne radikálne odlišnosti nemožno čakať – dobre známe krivky radu 3 kombi totiž dostanú po vzore M3 rozšírené blatníky, športový nárazník s výrazným difúzorom a napokon štvoricu koncoviek výfuku.
BMW tak podľa očakávaní aj v prípade kombi použije rovnaký recept, aký aplikovalo pri modeloch M3 a M4 odvodených z klasických radov 3 a 4. Predné partie sú síce stále zahalené, viaceré počítačové vizualizácie nezávislých grafikov však veľmi trefne ilustrujú to, na čo sa môžeme tešiť. Po vzore spomínaných modelov M3 sedan a M4 kupé/kabriolet tak chystaná novinka, pochopiteľne, dostane vertikálne orientované ľadvinky, ktoré sú nejaký ten piatok terčom kritiky. Aj po našom teste M4 Coupé však treba uznať, že naživo je toto kontroverzné riešenie veľmi zaujímavé a perfektne ladí s agresívnym nárazníkom či vystupujúcou kapotou.
Hoci teda BMW nové M3 Touring tají, je viac-menej jasné, čo možno po vizuálnej stránke očakávať. Inak to nie je ani v prípade techniky. O pohon pekelného kombi sa postará 2-krát preplňovaný 3-litrový radový benzínový šesťvalec, ktorý ponúkne 375 kW/510 koní. S najväčšou pravdepodobnosťou BMW pre karosériu kombi neponúkne možnosť manuálnej prevodovky ani pohon výhradne zadnej nápravy. V kontexte zamerania novinky (predsa len pôjde o kombi) možno teda očakávať výhradne 8-stupňovú automatickú prevodovku a pohon M xDrive, ktorý však poskytne možnosť odpojiť pohon predných kolies.