Po debute na americkom trhu sa ikonický model nižšej strednej triedy ukazuje aj v podobe určenej pre Európu.
Honda minulý rok ukázala svetu úplne novú, v poradí už 11. generáciu jedného z najznámejších globálnych vozidiel na svete. Nový Civic sme však sprvoti spoznali výhradne v americkej špecifikácii, no a teraz prichádza na rad tá európska. Ako sa predpokladalo, na starý kontinent sa Civic opäť dostaví len ako hatchback, jeho zadná časť však je predsa len viac vypuklá alebo môže tak trochu evokovať aj sedan.
Vo všeobecnosti sme však medzigeneračne svedkami o poznanie čistejších, uhladenejších a konzervatívnejších tvarov. Dizajnovo sa teda Honda tak trochu umiernila, o čom svedčia miestami veľmi nenápadné línie. Tie viac nadväzujú na väčší Accord aktuálnej generácie. S celkovou dĺžkou 4 674 mm je pritom nová generácia o 16 mm dlhšia, samotný rázvor sa medzigeneračne natiahol až o 38 mm, čiže na 2 736 mm.
Tak ako vpredu, aj vzadu evidujeme miesto a horizontálne orientované svetlomety, ktoré by už v základe mali disponovať LED technológiou. Súčasťou štandardnej výbavy sú aj dve 7” obrazovky v modernom kokpite, teda ako digitálne budíky a voľne stojace centrum infotainmentu. Navyše bude možné priplatiť si za 10,25” virtuálny kokpit a 9” dotykový displej uprostred horizontálne situovanej palubovky. Aj tá teraz vyzerá podstatne uhladenejšie a modernejšie. Do oka padnú najmä výduchy ventilácie, ktoré sú naznačené po celej šírke palubovky.
Otáznik visel nad pohonným ústrojenstvom, ale tento rébus bol aktuálne vyriešený. O pohon novinky sa na európskom trhu bude starať 2-litrový benzínový štvorvalec, ktorý je však doplnený o dva elektromotory. Celkový výkon sústavy je 135 kW/184 koní a 315 Nm. Bližšie parametre spoznáme časom, prvé kusy by sa k nám mali dostať túto jeseň.