Výrobca z Ingolstadtu vyvíja novú platformu pre elektrické vozidlá spolu s Porsche.
Takmer pred rokom nám Audi ukázalo pôsobivý koncept elektrického auta vyššej strednej triedy, ktorým naznačilo možnú budúcnosť modelu A6. Išlo o štúdiu elektromobilu A6 Sportback e-tron. Teraz sme spoznali jeho nový karosársky variant Avant. Ten zaujme svojím atraktívnym zovňajškom azda ešte viac než predošlé vyhotovenie.
Dynamicky strihnuté kombi s 22" kolesami meria 4,96 x 1,96 x 1,44 metra, čím veľkostne korešponduje s aktuálnymi modelmi A6 či A7. V rohoch čelnej časti s obrovskou zaslepenou maskou zaujmú úzke Matrix-LED svetlá. Nízka silueta strechy v zadnej časti pomaly klesá, zatiaľ čo vzadu sú efektne tvarované koncové prepojené svetlomety s OLED svetelnou technikou. Audi upozorňuje aj na perfektnú aerodynamiku – s koeficientom odporu vzduchu, ktorý má hodnotu len 0,20, je verzia Avant ešte aerodynamickejšia než predošlý Sportback (Cd = 0,22).
Audi vyvíja v spolupráci s Porsche novú platformu pre elektrické vozidlá. Práve architektúra PPE (Premium Platform Electric) je základným stavebným kameňom nového konceptu A6 Avant e-tron, ktorý je údajne veľmi blízky sériovému vyhotoveniu. O pohon sa stará dvojica elektromotorov so spoločným výkonom až 350 kW/476 koní a s krútiacim momentom 800 Nm. Akumulátor v podlahe má disponovať využiteľnou kapacitou až 100 kWh.
Aj vďaka tomu, že A6 Avant e-tron si poradí so 400 i 800 V systémom, za ideálnych podmienok bude možné nabiť veľké 100 kWh akumulátory na 80 percent za cca 25 minút. Palubný systém totiž podporí až 270 kW nabíjanie, takže za ideálnych podmienok 10 minút na ultrafast nabíjačke zvýši dojazd o 300 km. Deklarovaný papierový dojazd na celú batériu má pritom atakovať hranicu 700 kilometrov.