Odchod siete McDonald's z ruského trhu vyústil do vytvorenia nového reťazca.
Spoločnosť McDonald’s minulý týždeň oznámila, že odchádza z ruského trhu v reakcii na inváziu na Ukrajinu, ale Kremeľ vzápätí vymyslel spôsob, ako prevádzky ponechať otvorené. Namiesto siete McDonald’s chce Rusko otvoriť prevádzky „Strýko Váňa“, ktorých logo sa nápadne podobá na svetoznáme logo americkej spoločnosti, informuje Express.
Aktualizácia 18. 3. 2022 o 7.30 h: Majiteľ značky Strýko Váňa, ktorú v Rusku vlastní spoločnosť Ruspole, medzitým dementoval správy, že chystá nahradiť prevádzky McDonald's. Šíriace sa logo podľa firmy nemá spojitosť s doteraz existujúcou značkou Strýko Váňa a spoločnosť Ruspole podľa vlastných slov „neplánuje otvoriť sieť prevádzok s občerstvením, ale nevylučuje takúto možnosť v budúcnosti“.
Obľúbený reťazec rýchleho občerstvenia v Rusku pôsobil viac ako 30 rokov a medzi obyvateľmi sa tešil veľkej popularite. Už minulý týždeň krátko po oznámení odchodu z ruského trhu preto predseda ruského parlamentu Viačeslav Volodin vyhlásil, že McDonald’s môže pokojne odísť, pretože Rusko už našlo náhradu.
„Tak fajn, zatvorte! Zajtra tu nebudeme mať McDonald’s, ale Strýka Váňu,“ vyjadril sa pred týždňom Volodin. Netrvalo dlho, kým ruský úrad intelektuálneho vlastníctva zaregistroval logo Strýka Váňu, ktoré sa inšpirovalo pôvodným logom spoločnosti McDonald’s. Logom je veľké žlté „B“ v azbuke, ktoré znázorňuje písmeno „V“ ako začiatok slova Váňa.
Logo siete McDonald’s pritom z novej prevádzky nezmizne, pretože písmeno „B“ je tvorené ikonickými oblúkmi z amerického reťazca. Na logu zaregistrovanom na úrade intelektuálneho vlastníctva je dokonca viditeľné, ako oblúky spoločnosti McDonald’s nelícujú vertikálnu čiaru, z ktorej vychádzajú.
Na spustenie nových prevádzok rýchleho občerstvenia už Moskva prichystala takmer 4 milióny eur, ktoré by mali poslúžiť na opätovné otvorenie reštaurácií aj zmeny vizuálnej identity z podoby McDonald‘s na Strýka Váňu.