Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
19. februára 2022, 11:27
Čas čítania 0:59
Eduard Starkbauer

Ceny jazdených áut stúpajú rýchlejšie ako inflácia. Škodovky zdraželi aj o viac ako tretinu

NEWS AUTOMOBILOVÉ NOVINKY
Uložiť Uložené

Výrobné ceny spôsobené aj nedostatkom čipov sa odrážajú i na cenovej ponuke autobazárov.

Na ceny jazdených áut vplýva výrazné zdražovanie nových vozidiel poznačené infláciou. Tá sa podľa Štatistického úradu SR v januári vyšplhala na 8,4 %. Autobild na základe analýzy trhu konštatuje, že na slovenskom trhu zánovné autá mladšie ako tri roky medziročne zdraželi až o 13,4 % a ich stredná cena sa pohybuje na úrovni 25 500 eur. 

Nárast slovenských cien pritom nedosahuje tempo rastu tých poľských na úrovni 22,2 % a ani českých, kde hovoríme až o štvrtinovom náraste.

Pri porovnaní cien ponúkaných modelov počas ostatných dvoch rokov zaznamenala najvyšší nárast ikonická Škoda Fabia, ktorej priemerná cena sa zvýšila o viac ako tretinu z 10 500 na 14 400 eur. Druhý najvyšší nárast cien v kategórii zánovných vozidiel zaznamenala Škoda Octavia, ktorá na súčasných 25 490 eur narástla z hodnoty 18 700 eur.

Škoda, Octavia, Sportline
Zdroj: Škoda Auto

Medzi ostatné modely s najväčším dvojročným rastom patria podľa Autobildu Kia Ceed, Škoda Rapid, Mercedes E, Hyundai i30, Škoda Superb, Mercedes GLC, Kia Sportage a Mercedes A.

Odporúčané
Ikonická značka áut Mini predstavila limitovanú edíciu. Na Slovensku sú dostupné len dva kusy Ikonická značka áut Mini predstavila limitovanú edíciu. Na Slovensku sú dostupné len dva kusy 18. decembra 2023, 17:00

Prevádzkový riaditeľ siete AAA Auto a Mototechna Petr Vaněček vidí za rastom cien fakt, že „výrobcom sa rapídne zvýšili ceny vstupov, a to najmä v podobe vyšších cien energií, ktoré sa pochopiteľne premietajú do cien pre koncových zákazníkov“.

Petr Vaňeček okrem toho poukazuje aj na pretrvávajúci problém s dodávkami čipov, ktorý spomaľuje výrobu áut na primárnom trhu. „To vo svojom dôsledku zdražuje aj ojazdené autá, pričom najviac tie zánovné, ktorými zákazníci často nahrádzajú obstaranie nových. Pri žiadaných modeloch preto teraz na trhu sledujeme zdraženie, ktoré od začiatku pandémie dosiahlo mnohokrát aj vyše 30 %.“

Domov
Zdieľať
Diskusia