Kontroverzná kampaň získala prestížne marketingové ocenenie.
Určite si pamätáš kampaň KRAJ SVETA, ktorá ľudí rozdelila na dve skupiny – na tých, ktorí ju milovali, a tých, ktorým sa nepáčila. Aj napriek tomu, že to tvorcovia aj zadávatelia kampane nemali jednoduché od chvíle, keď ju spustili, momentálne sa tešia z prestížneho ocenenia Zlatý klinec, a to rovno vo viacerých kategóriách.
Kampaň Kraj sveta bola charakteristická tým, že sa rozhodla hovoriť o tom, čo v regióne Košice nenájdeš. Napríklad húfy ľudí, darčekové obchody s gýčovými magnetkami či lanovky na každom kopci. Tento fakt sa tvorcovia kampane rozhodli komunikovať svojráznym spôsobom s využitím komika Martina Hatalu, ktorý sa stal jej tvárou. Viac si môžeš o kampani prečítať v našom článku.
Bola kritizovaná a nakoniec získala ocenenie
Posledný septembrový piatok sa v bratislavskej Starej tržnici odovzdávali ocenenia za najkreatívnejšiu reklamu v rámci súťaže Zlatý klinec. Medzi nominovanými kampaňami okrem najsilnejších komerčných značiek zažiarila aj destinačná kampaň Kraj sveta: Hrdý na to, čo v ňom nenájdeš.
Počas leta vznikol okolo kampane poriadny rozruch, keď vo verejnosti, ale aj v rôznych organizáciách vyvolala negatívne reakcie. Dokonca bola preverovaná na základe podnetov aj Radou pre reklamu, ktorá nakoniec vyhodnotila, že kampaň nie je v rozpore s etickými zásadami.
Kontroverzná kampaň so 4 klincami
Kampaň sa nakoniec zaradila na päť shortlistov. V štyroch to napokon vyšlo až na ocenenia – dva strieborné klince v kategóriách Craft a Kreativita v PR kampani a dva bronzové klince v kategórii Digital a v kráľovskej kategórii Kampaň.
Krajská organizácia cestovného ruchu Košice Región Turizmus (KRT) sa z hľadiska počtu udelených klincov zaradila medzi najúspešnejšiu päticu zadávateľov, ktorú ďalej tvorili silné komerčné značky.
O to hodnotnejšie sú všetky štyri ocenenia aj pre výkonnú riaditeľku KRT Lenku Vargovú Jurkovú: „Byť v spoločnosti najlepších je pre nás veľkou poctou. Nielen tieto ocenenia, ale aj všetky reakcie na našu kampaň sú pre nás odrazovým mostíkom na podobné propagačné aktivity do budúcnosti. Dnes sme ešte viac presvedčení, že destináciu sa oplatí promovať kreatívne a zábavne, možno s istou mierou kontroverzie, ale v každom prípade nekonvenčne.“