Očkovacia lotéria Igora Matoviča síce zaujala divákov, ale jej celkový dojem by sa dal prirovnať skôr k reality šou. Toto sú prvé dáta o sledovanosti.
Moderátori očkovacej lotérie v nedeľu večer divákom oznámili, že celkovo losujú zo 616 424 zaregistrovaných lístkov. Keďže väčšina zapojených Slovákov má dve vstupenky, znamená to, že sa zapojilo približne 300-tisíc ľudí.
Sledovanosť však bola skoro dvojnásobná. Podľa portálu Mediaboom nedeľný prenos lotérie Byť zdravý je výhra na Jednotke sledovalo 571-tisíc divákov s podielom na trhu až 29,6 % v univerzálnej cieľovke 12+.
Súťaž vyvolala veľa emócií, keď až štyria súťažiaci po sebe prišli o výhry od 100- do 400-tisíc eur. Práve Zuzana z Prešova, ktorá bola najbližšie k astronomickej výhre, sa medzičasom stala hitom internetu, pretože heslo neuhádla pre posun internetového vysielania oproti tomu televíznemu.
„Kým od júla sledovanosť hlavných večerných programov Markízy a Joj v komerčnej cieľovke pravidelne dosahuje úroveň okolo 4 – 6 %, prvý večer Byť zdravý je výhra vyskočil na rating 8,6 % s podielom 27,2 %. Suverénne tak zvalcoval komerčné stanice, ktoré sa hýbali iba na ratingovej úrovni 3 – 4 %,“ komentuje úspech prvého dielu 12-dielnej série očkovacej lotérie portál Mediaboom.
Program Byť zdravý je výhra bude RTVS vysielať až do konca októbra v prime time o 20.30 h.