Elektrický Born stavil na atraktívnejšie krivky a vyšší výkon.
Už v čase predstavenia elektrickej ID.3-ky od značky Volkswagen bolo verejne známe, že skôr či neskôr sa na scéne objaví aj jej súrodenec od Cupry. Španielska športová odnož značky Seat totiž už vtedy oznámila, že práve Born bude prvým plne elektrickým modelom v jej portfóliu.
Cupra Born už na prvý pohľad netají svoj pôvod. Základná architektúra MEB i jej charakteristicky vyššia stavba karosérie totiž pochádza z modelu ID.3. Oba konce elektromobilu sú prispôsobené súčasnému dizajnovému smerovaniu značky, vďaka čomu Born vystupuje značne atraktívnejším i športovejším dojmom.
Vpredu má, na rozdiel od Volkswagenu, elektrický Born členitejší a športovejší nárazník s väčšími naznačenými otvormi a so špecifickou štruktúrou. Nechýbajú medené detaily a zaujímavý modrastý lak. Full-LED svetlá sú opticky prepojené úzkym pásom, kde sa objavil nápis Cupra, zatiaľ čo na kapote je rozmerné logo značky.
S rozmermi 4 322 x 1 809 x 1 537 milimetrov je Born nižší a dlhší ako ID.3, rázvor náprav však ostáva rovnaký – 2 765 milimetrov. Z profilu sú odlišnosti len v estetickom stvárnení zadného stĺpika, naopak vzadu už nemôžu chýbať prepojené LED svetlá s veľmi efektnou grafikou. Vrcholom v ponuke sú až 20" dvojfarebné disky, no treba podotknúť, že Cupra ponúka širšie pneumatiky, ktoré môžu mať až 235 milimetrov.
Palubná doska Bornu je o čosi konvenčnejšia, no naďalej nadobúda akýsi futuristický nádych. Priamo na stĺpiku riadenia sú totiž malé digitálne budíky, zatiaľ čo centrom minimalistickej palubovky je voľne stojaci 12" dotykový displej. Aj Born získal revolučný head-up displej s prvkami rozšírenej reality. Drvivá väčšina fyzických ovládacích prvkov sa vytratila, nahradili ich displejom a pod ním umiestnenými dotykovými plochami.