To, že väčšina z nás študovala alebo pracovala z domu sa odzkradlilo aj v celkových štatistikách využitia internetu na Slovensku.
Pandémia ovplyvnila ľudí v roku 2020 aj na internete. Pre opatrenia museli školáci študovať výlučne online formou, ľudia pre zatvorené prevádzky nakupovali najmä z e-shopov a najvyhľadávanejším pojmom sa stal koronavírus. Dokazuje to prvá výročná správa spoločnosti SK-NIC.
To, že väčšina z nás študovala alebo pracovala z domu sa odzkradlilo aj v celkových štatistikách. Ľudia na Slovensku internet využívali najčastejšie na odosielanie mailov, potom na sociálne siete. Na treťom mieste sa umiestnilo vyhľadávanie informácií a na štvrtom telefonovanie a videohovory. Ich nárast odzrkadľuje štúdium z domu, alebo aj firemné online porady na homeoffice.
Na piatom a zároveň poslednom mieste sa umiestnilo objednávanie si tovaru cez internet, o ktoré bol v roku 2020 tiež väčší záujem ako kedykoľvek predtým, nakoľko bola väčšina prevádzok z dôvodu opatrení zatvorená.
Slováci cez internet najviac nakupovali módne doplnky a oblečenie a na druhom mieste kozmetiku. Týmto spôsobom si však objednávali aj viac jedla, športových doplnkov, či liekov.
Medzi zaujímavosťami roka 2020 uvádza spoločnosti SK-NIC, že najstaršia slovenská doména .sk má 26 rokov alebo aj to, že utorky boli najobľúbenejším dňom pre registráciu domén s koncovkou .sk. Posledná doména .sk podľa ich štatistiky vznikla len 45 minút pred koncom roka.