
449-koňová plug-in hybridná Bentayga je odpoveďou Bentley na prísne emisné normy
Avizované plány britského výrobcu na nasledujúce roky začínajú nadobúdať reálne kontúry.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.

Bentley v závere minulého roka odhalilo vskutku ambiciózne plány na nasledujúce roky. Ako iste tušíš, ide o odpoveď na stále prísnejšie emisné normy, ktoré práve značkám ako je Bentley spôsobujú najväčšie vrásky. Poprední predstavitelia britskej značky priznali, že bez hybridnej technológie sa už v nasledujúcich rokoch nezaobídu.
Aby sme boli konkrétni, šéf značky Adrian Hallmark v rámci novej firemnej stratégie Beyond100 oznámil, že od roku 2026 bude každé Bentley dostupné iba v plug-in hybridnej alebo čisto elektrickej verzii.
Svoje ovocie to prináša hneď v úvode roka 2021, keď spoznávame novú Bentaygu Hybrid. Tá pochopiteľne vychádza z minuloročnej faceliftovanej podoby, prítomnosť elektrickej sústavy však navonok nedáva najavo – jedinou odlišnosťou je dodatočné viečko na nabíjanie na vodičovej strane.

Aj Bentayga s dodatkom Hybrid tak disponuje Matrix-LED svetlami vpredu, úplne novými horizontálnymi svetlami vzadu a upravenými nárazníkmi. V luxusne orientovanom interiéri nechýba vynovený volant, stredový panel či väčší, až 10,9" displej infotainmentu. Pribudla bezdrôtová podpora Apple CarPlay a Android Auto. Podstata novinky sa ale nachádza pod povrchom.
Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1605 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.
VIAC O PREDPLATNOM

Plug-in hybridná Bentayga kombinuje elektromotor s výkonom 94 kW / 126 koní a krútiacim momentom až 350 Nm. Elektrický motor je pritom umiestnený priamo v 8-stupňovej prevodovke. Konvenčnú jednotku zastupuje dvakrát preplňovaná 3-litrová benzínová V6-ka, ktorá vo výsledku spolu s elektromotorom ponúka kombinovaný systémový výkon 330 kW / 449 koní a krútiaci moment 700 Nm. Štandardom je pohon oboch náprav.

Zdrojom energie pre elektromotor sú akumulátory s kapacitou 17,3 kWh, ich plné dobitie vďaka palubnej nabíjačke s výkonom 7,2 kW trvá 2 a pol hodiny. Automobilka uvádza, že na čisto elektrický pohon dokáže novinka absolvovať približne 50 kilometrov. Vzhľadom k tomu, že ide o údaj v rámci staršej metodiky merania NEDC, dá sa predpokladať, že reálny elektrický dojazd bude na úrovni 35 - 40 kilometrov.
O rýchlostných parametroch automobilka zatiaľ neinformovala, miesto toho uvádza, že priemerná spotreba paliva v kombinovanom cykle by mala byť na úrovni 3,3 l/100 km. Samozrejme, že ide o údaj, ktorý reprezentuje prvých sto kilometrov, kedy sa predpokladá, že vozidlo disponuje plne nabitými akumulátormi.
Spomeňme pritom, že na dosiahnutie čo najväčšej efektívnosti a úspore paliva poslúži špecifický systém Bentley Hybrid Efficiency Navigation. Jeho podstatou je upozorňovať vodiča vibráciou pedála kedy má prestať pridávať – systém totiž podľa mapových podkladov a prítomných senzorov vie prediktívne vyhodnotiť, kedy už vozidlo nemusí zrýchľovať. Cenové relácie zatiaľ zverejnené neboli, k zákazníkom sa prvé kusy dostanú na jar.
Zobraziť galériu 11

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.