Rezvani púšťa do sveta ďalší pozoruhodný počin.
Americká značka Rezvani Motors sa do širšieho povedomia dostala v roku 2017, kedy svetlo sveta uzrelo azda najdrsnejšie SUV pre bežné cesty. Počin s veľavravným názvom Tank zaujal nielen dizajnom, ale aj slušnou balistickou ochranou či výkonným osemvalcom. Prešlo pár rokov a Rezvani posúva latku opät vyššie. Privítaj extrémny pick-up Hercules 6x6.
Aj tentokrát platí, že technický základ pochádza od značky Jeep, v tomto prípade je to ale model Gladiator. Ten dostal podstatne väčšiu korbu, teda aj tretiu nápravu navyše. Matné monštrum sa po estetickej stránke nesie v štýle predošlého modelu Tank, aj tu teda evidujeme masívnu masku, úzke svetlomety, vystužené nárazníky či vypuklé blatníky. Pod nimi sa schovávajú až 37" pneumatiky a bronzové disky.
Výrazný rám sa vztyčuje nad zadnou korbou, nechýba pritom ani dodatočná svetelná rampa na streche. Naopak, v interiéri už Hercules nezaprie svojú príbuznosť s Jeepom, čo potvrdzuje najmä základný dizajnový jazyk. Rezvani však ponúka vlastné čalúnenie či 9" displej infotainmentu Alpine.
Tým najdôležitejším je nepochybne technika pod povrchom. Tam sa prekvapivo nachádza hneď niekoľko možností, čo sa agregátov týka. Základ tvorí benzínový motor 3.6 V6 Pentastar s výkonu 213 kW / 290 koní a 353 Nm, po ruke je ale aj 3.0 V6 EcoDiesel s výkonom 194 kW / 264 koní a 600 Nm. V oboch prípadoch ide o jednotky z dieľne Jeepu, ktoré sú spárované so 6-stupňovým manuálom alebo 8-stupňovým automatom.
Zaujímavejšia je ale osemvalcová ponuka. Štartuje s motorom 6.4 V8 HEMI s výkonom 373 kW / 507 koní, ani to ale nie je zďaleka posledné slovo. Vrcholom ponuky je 7-litrová V8-čka s extrémnym výkonom až 969 kW / 1 318 koní a 1 341 Nm. Vo veci je 6,2-litrový motor, ktorý sa štandardne dáva do modelov SRT Demon, Rezvani však zväčšil objem, vymenil kľukový hriadeľ a upravil samotné naladenie. Naopak, z modelu Ram 1500 TRX si najvýkonnejší variant prevzal 8-stupňový automat.
Ako už asi tušíš, pointou verzie Hercules 6x6 je pohon všetkých šiestich kolies, vodič pritom môže voliť medzi nastavením 6x2, 6x4 alebo 6x6. Obrovský pick-up stojí na podvozku Fox, ktorý tvoria nápravy Dana 60 s uzatvárateľnými diferenciálmi. Práve tie majú spolu s veľkou svetlosťou zaručiť pozoruhodnú prejazdnosť terénom.
Základné vyhotovenie si Rezvani cení na čiastke 225-tisíc dolárov. Pokiaľ ťa zaujíma cena najvýkonnejšej verzie, vedz, že k uvedenej čiastke sa pripláca ďalších 295-tisíc dolárov. Aby toho ale nebolo málo, výrobca ponúka za ďalších 100-tisíc dolárov verziu Military Edition – jej pointou je kevlarové pancierovanie a nepriestrelné okná. Výsledná cena tak vie presiahnuť hranicu 600-tisíc dolárov.